روحانی در پاسخ به خبرآنی: مهمترین توصیه رهبری به دولت در طول این 7 سال «اقتصاد مقاومتی» بود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه با مدیران ارشد رسانه‌ها در پاسخ به سوال مجید قلی‌زاده مدیرعامل ‌پایگاه خبری خبرآنی، درخصوص پیگیری تدابیر و توصیه های رهبر معظم انقلاب به دولت در موضوعات مختلف و برنامه دولت برای عمل به این موارد، با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری همیشه رهنمودهایی برای همه دولت‌ها داشتند و برای ما هم از آغاز دولت رهنمودهایی را داشتند، گفت:‌ به نظرم مهمترین توصیه ایشان در طول این 7 سال روی بحث اقتصاد مقاومتی بود. به نظر من الان اقتصاد کشور ما نسبت به 7 سال پیش مقاوم‌تر شده است، شما ببینید در برابر این تحریم‌های شدیدی که علیه ما وجود دارد و تحریم‌کنندگان فکر می‌کردند نظام را می‌توانستند از بین ببرند توانستیم علی‌رغم همه سختی‌ها بایستیم.

وی افزود: یکی از مواردی که رهبری دنبال کردند، مسئله مبارزه  با فساد بود و دولت در این زمینه یک وظیفه دارد و قوه قضاییه و نهادهای دیگر وظایف دیگری دارد. بزرگترین کاری که این دولت در مبارزه با فساد انجام داده، دولت الکترونیک و شفاف‌سازی است که اطلاعلات را شفاف در اختیار مردم گذاشتیم. درواقع تمامی فعالیت‌های اقتصادی را در اختیار افکار عمومی قرار گرفته است و یا اینکه رسانه‌ها در نقد کردن آزاد باشند که همه اینها منجر به مبارزه با فساد می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به ارائه سه لایحه دولت در موضوع مبارزه با فساد به مجلس گفت:‌ ما این لوایح را به ملجس دهم دادیم و خب به عمر آن مجلس نرسید و دومرتبه به مجلس یازدهم تقدیم کردیم. امیدواریم این لوایح در مجلس تصویب شود و این کار بزرگی است که دولت در موضوع مبارزه با فساد خواهد بود. اینکه من این همه در دولت یازدهم و دوازدهم تلاش می‌کنم که سهام به بورس برود و عرضه شود یک دلیلش این است که جلوی فساد گرفته شود. وقتی شما شستا را می‌برید در بورس، برای همه روشن می‌شود که در آن چه خبر است؟

روحانی تصریح کرد: بنابراین آنچه که دولت باید انجام دهد، به اعتقاد من تلاش  در مسئله شفافیت و دولت الکترونیک است.  قوه قضاییه هم باید کار خود را انجام دهد. همین شرکت‌های را که به بورس می‌بریم قدم بزرگری در مبارزه با فساد است.

وی افزود: در مسائل دیگر نظیر خام فروشی که رهبری بر عدم انجام آن تاکید کردند و و یا در موضوع امنیت غذایی، دولت قدم‌های بزرگی در جهت اجرای توصیه‌های ایشان بود. به اعتقادم در حد توانمان قدم‌های خوبی برداشتیم و امیدواریم در این یک سال هم قدم‌های خوبی را برداریم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.