کمپین شخصیت‌های آکادمیک و فعالان اماراتی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل

شخصیت‌های آکادمیک و فعالان اماراتی تاکید کردند که توافق عادی‌سازی ابوظبی و تل آویو با قانون اساسی امارات هم‌خوانی ندارد و سکوت مردم امارات به معنای این نیست که آنها این توافق را پذیرفته‌اند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از المیادین، ۲۰ فعال، سیاست‌مدار، اصحاب رسانه و شخصیت‌های آکادمیک اماراتی با امضای بیانیه‌ای مشترک، اعلام کردند که این توافق مساله فلسطین را مورد بی اعتنایی قرار می‌دهد و با قانون اساسی امارات تناقض دارد، چراکه قانون اساسی کشور تاکید دارد که سیاست خارجه امارات با هدف یاری رساندن به آرمان‌ها و منافع عربی و اسلامی است. این توافق همچنین قانون امارات درمورد تحریم اسرائیل را نادیده می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: ما که اسامی‌مان در زیر این بیانیه آمده است، از جانب خود و به نمایندگی از مردم آزاد امارات، مخالفت کامل خود را با این توافق با دشمن صهیونیستی اعلام کرده و تاکید می‌کنیم که این توافق به نمایندگی از مردم امارات نبوده است.

امضاکنندگان این بیانیه اعلام کردند: آنچه که در رسانه‌های رسمی اماراتی ترویج داده می‌شود که این توافق مانع از گسترش نفوذ اسرائیل می‌شود و به مسلمانان اجازه نماز در مسجد الاقصی را می‌دهد، تنها بر مبنای استدلال‌های سست مطرح شده است و عادی‌سازی در حقیقت همان به رسمیت شناختن اسرائیل است.

آنها تاکید کردند که سکوت مردم امارات به معنای پذیرش این توافق نیست، چراکه "همانطور که همگان می‌دانند، هیچ حاشیه‌ای برای آزادی بیان در امارات وجود ندارد و هرکس که با سیاست دولت مخالفت کند، در معرض مجازات و حبس و مطرح شدن اتهام‌های باطل علیه خود قرار می‌گیرد".

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.