به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار مهدی معصومبیگی در دومین دوره نشست آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاهها که بهصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: برابر آمارها و بررسیهای به عمل آمده در کلانتریها و پاسگاهها، بیش از نیمی از رضایتمندی مردم به رفتار مأموران مرتبط بوده لذا این حوزه از نظر ما قابل برنامهریزی و بهبود است.
رئیس پلیس پیشگیری افزود: برای ارتقاء کیفی رفتار مأموران برنامههای پلیس پیشگیری، بر دو موضوع نظارت و آموزش تمرکز داده شده است، بنابراین برنامههای تدوین شده هم در حوزه آموزش به منظور ارتقاء مهارت کارکنان و هم در حوزه نظارت در راستای پایش عملکرد واحدهای انتظامی به طور مؤثر اجراخواهد شد.
وی با بیان اینکه افزایش مهارتهای کلامی و ارتباطی توأم با رفتار مودبانه و حرفهای در برنامههای آموزشی این پلیس قرار گرفته، تصریح کرد: پلیس نظام اسلامی باید متخلق به آداب و رفتار صحیح و قانونمند باشد، "مودب بودن"، "قانونمند بودن" و "مقتدر بودن" سه ویژگی مأموران در مواجهه با مردم و انجام مأموریت است، بنابراین پلیس حرفهای باید دارای اوصاف مذکور باشد.
این مقام انتظامی ادامه داد: مردم از پلیس رفتار استاندارد مبتنی بر اخلاق حرفهای میخواهند، رفتاری که متناسب اجرای مأموریت باشد و رضایتمندی مردم را افزایش دهد.
معصومبیگی خاطرنشان کرد: این مهم است که رفتار همکاران در کلانتری و پاسگاهها به گونهای باشد که موجب رضایت مردم شود، ضمن اینکه برخورد با مجرمان باید سریع، قاطع و به هنگام باشد.
رئیس پلیس پیشگیری با بیان اینکه عمده مأموریتهای نیروی انتظامی بر دوش پلیس پیشگیری است و این پلیس تخصصی بیشترین حجم مواجهه و ارتباطات با مردم را دارد، گفت: در واقع کلانتری و پاسگاهها خط مقدم مواجهه نیروی انتظامی با اقشار مختلف هستند، لذا با عنایت به ماهیت کاری این واحدهای انتظامی که هم به لحاظ ترتیب و توالی ورود به مأموریت و صحنه، نخستین نیرو محسوب میشوند، نوع و نحوه برخورد مأموران در این حوزهها در آرامشبخشی به مردم و حفظ نظم و امنیت بسیار حیاتی است.
وی متذکر شد: وظیفه و مأموریت پیشگیری از وقوع جرایم توسط کلانتری و پاسگاهها از این جهت که تقدم بر دیگر مأموریتهای آنها دارد و از جهتی نخستین ردهای هستند که با امداد خواه در تعامل بوده و امدادرسانی را در حوزه انتظامی انجام میدهند، دارای ویژگی منحصر به فردی است بنابراین مأموران کوپها (کلانتری و پاسگاهها) باید دلسوزانه و با سرعت مناسب مأموریت را انجام دهند، حرکت به هنگام و به موقع انجام دادن مأموریت همراه با دلسوزی در حفظ نظم و امنیت و تسکین امدادخواهان بسیار مؤثر است.
گفتنی است در دو روز، هزار نفر از کارکنان خدمات قضائی و عناصر گشت کلانتری و پاسگاههای سراسر کشور در دومین دوره کارگاه آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار شرکت کردند.
انتهای پیام/