سازمان ملل: اسرائیل ظرف ۲ هفته ۳۰ خانه فلسطینی را مصادره و تخریب کرده است

سازمان ملل اعلام کرد که مقامات اسرائیل طی دو هفته گذشته ۳۰ ساختمان فلسطینیان را در کرانه باختری و قدس اشغالی مصادره یا تخریب کرده‌اند.

به گزارش خبرآنی، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) روز سه شنبه طی گزارشی اعلام کرد: مقامات اسرائیل طی دو هفته گذشته ۳۰ ساختمان فلسطینیان را در منطقه «ج» کرانه باختری و قدس اشغالی مصادره یا تخریب کرده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است: اقدامات فوق به بهانه "ساخت و ساز بدون مجوز" صورت گرفته و ۲۵ فلسطینی بی‌خانمان شده و حدود ۱۴۰ تن دیگر نیز آسیب دیده‌اند. یکی از ساختمان‌های تخریب شده در شهر الخلیل قرار بود که به عنوان مرکز تشخیص ویروس کرونا فعالیت کند.

به گزارش آناتولی، نظامیان اسرائیل منازل فلسطینیان در منطقه "ج" کرانه باختری را به بهانه "ساخت و ساز بدون مجوز" تخریب می‌کنند.

براساس پیمان «اسلو ۲» که در سال ۱۹۹۵ میان فلسطین و اسرائیل به امضا رسید، کرانه باختری به سه منطقه؛ «الف»، «ب» و «ج» تقسیم شد. منطقه «الف» شامل ۱۸ درصد کرانه باختری و از لحاظ امنیتی و اداری تحت اداره دولت فلسطین است.

منطقه «ب»۲۱ درصد کرانه باختری است که مدیریت غیرنظامی آن با دولت فلسطین و مدیریت امنیتی آن با اسرائیل است، اما منطقه «ج» ۶۱ درصد کرانه باختری را شامل می‌شود که کاملا در اختیار اسرائیل است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.