به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی رسول محمدی عضو علی البدل هیئت مدیره فروشگاه های زنجیره ای کشور با بیان اینکه مردم در زمان بروز کرونا بیشتر به اهمیت این فروشگاه ها پی بردند اظهار کرد: کالای مورد نیاز مردم به طور کامل و به موقع توسط فروشگاه های زنجیره ای تامین و توزیع شد.
وی در ارتباط با افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت: این فروشگاه ها نقشی در افزایش قیمت کالاهای اساسی ندارند و تنها توزیع کننده این محصولات هستند.
محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری خبرآنی درباره کالاهای تنظیم بازاری و سهمیه ای که توسط فروشگاه های زنجیری توزیع میشود گفت: برنج، روغن، شکر تا ماه رمضان توسط فروشگاه های زنجیره ای توزیع شد اما دیگر از آن زمان کالاهای تنظیم بازاری به غیر از شکر در اختیار فروشگاههای زنجیرهای قرار نگرفته است.
وی اظهار داشت: اخیراً مصوب شده 10 هزار تومان شکر به قیمت تنظیم بازاری توزیع شود که توسط فروشگاه های تنظیم زنجیره ای توزیع میشود اما به غیر از این محصول، دیگر هیچ کالای تنظیم بازار ای برای عرضه در فروشگاه زنجیره ای وجود ندارد و وضعیت آن ها نامشخص است.
عضو علی البدل هیئت مدیره فروشگاه زنجیره ای وی اظهار داشت: امیدواریم که دوباره کالاهای تنظیم بازاری و سهمیه ای در اختیار فروشگاههای زنجیره قرار گیرد تا ما بتوانیم نقش تنظیم بازاری خود را به شکل بهتری در بازار ایفا کنیم.
وی در ارتباط با این شائبه که درباره کم فروشی کالاهای در برخی از فروشگاه های زنجیره ای مطرح میشود، اظهار کرد:چنین چیزی مشاهده نشده است و هیچ اجباری هم توسط فروشگاه های زنجیره ای برای کم کردن کمیت یا کیفیت کالا صورت نمی گیرد و ما تنها توزیع کننده این محصولات هستیم.
وی افزود: باید در نظر داشت که این فروشگاه ها برنامه های بلند مدت و 50 ساله برای فروش خود در نظر می گیرند آن طور نیست که تنها بخواهند سه تاچهار ماه در بازار حضور داشته باشند و با توزیع کالاهای بی کیفیت یا کم فروشی ذهنیت بدی برای مصرف کننده ایجاد کنند.
محمدی همچنین خبر از طرح فروش اعتباری کالا به صورت اینترنتی داد و گفت: برای تقریب بیشتر مردم به خرید اینترنتی و مجازی، خرید اعتباری برای کالاهای مورد نظر مردم در نظر گرفته شده است
انتهای پیام/