انتقاد کره شمالی از سئول بابت تجدیدنظر در خط مشی‌های موشکی

خبرنامه‌های پروپاگاندایی کره شمالی امروز (یکشنبه) دولت سئول را بابت تصمیم اخیر آمریکا در برداشتن محدودیت‌های استفاده از سوخت جامد برای راکت‌های فضایی از سوی کره جنوبی مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، به گفته رسانه‌های پیونگ یانگ، این لغو محدودیت از سوی آمریکا درباره سئول برخلاف درخواست‌های کره جنوبی برای برقراری صلح در شبه جزیره کره است.

سئول و واشنگتن خط مشی‌های موشکی خود را روز سه شنبه و برای لغو ممنوعیت چندین دهه‌ای استفاده از سوخت جامد در راکت‌های فضایی مورد تجدید نظر قرار دادند؛ اقدامی که انتظار می‌رود به توسعه راکت‌های فضایی و پرتاب ماهواره‌های جاسوسی برای نظارت بر کره شمالی از سوی سئول منجر شود.

میری، یکی از وبسایت‌های پروپاگاندایی کره شمالی این اقدام را مورد عتاب قرار داد و نوشت، سئول با اعلام اینکه می‌خواهد از سوخت جامد برای راکت‌های فضایی و پرتاب ماهواره‌های جاسوسی به فضا استفاده کند یا اینکه می‌خواهد با آمریکا برای لغو محدودیت‌ها درباره برد موشک‌های بالستیک گفتگو کند، تمایلات شیطانی خود را نشان داده است.

کره جنوبی براساس توافق امضا شده ۱۹۷۹ هنوز نمی‌تواند از موشک‌های بالستیک با سوخت جامد و برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر استفاده کند. روز چهارشنبه، دفتر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که سئول به تلاش‌هایش برای تضمین امنیت حق حاکمیت موشکی ادامه می‌دهد.

شبکه تلویزیونی Uriminzokkiri کره شمالی نیز اقدام سئول را در افزایش ظرفیت‌های نظامی مورد انتقاد قرار داد و آن را رویکردی متناقض نامید و در گزارشی آورد: مقام‌های کره جنوبی مدت‌هاست که درباره صلح و گفتگو حرف می‌زنند اما اقدامات اخیرشان برخلاف آنچه است که می‌گویند، آنها رفتار متفاوتی دارند.

پیونگ یانگ از ژوئن که اعلام کرد اقدامات نظامی خود علیه سئول را در ژوئن به حالت تعلیق در می‌آورد، انتقادهایش را در رسانه‌ها علیه کره جنوبی کمتر کرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.