اگر مدارس غیردولتی نتوانند مخاطبان را افزایش دهند، کوتاهی کرده‌اند

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محسن حاجی میرزایی در هشتادمین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس غیر دولتی که با حضور اعضا در ساختمان شهیدرجایی همچنین حضور روسای استانی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی استان‌ها به‌عنوان مدعو از طریق ویدئو کنفرانس، برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) و تشکر از تلاش‌ها و همکاری‌های مدارس غیر دولتی گفت: هر ساختاری هنگامی که از دیگر بخش‌ها تفکیک می‌شود، باید مأموریت متمایز و ویژه‌ای داشته باشد اما در زمینه چیستی و تمایز مأموریت مدارس غیردولتی کم‌کار کرده‌ایم.

 وزیر آموزش‌وپرورش بر تفکیک مدیریت و نظارت بر عملکرد مدارس غیر دولتی تأکید کرد و افزود: باید بررسی کنیم تفاوتی که در مأموریت مدارس غیردولتی وجود دارد در عرصه آموزش و پروش چه تأثیر و جایگاهی دارد.

وی با اشاره به مساعدت و همراهی مدارس غیردولتی در آموزش دانش‌آموزان گفت: باید قدردان این کمک‌ها باشیم اما خود مؤسسین باید از این نوع مدارس مراقبت و مشکلاتشان را برطرف کنند.

تلاش کردیم در شرایط کرونا مدارس غیردولتی آسیب نبینند

وزیر آموزش‌وپرورش حمایت، هدایت و نظارت را سه سیاست اصلی آموزش‌وپرورش در قبال مدارس غیردولتی برشمرد و افزود: در شرایط کرونا تلاش کردیم مدارس غیردولتی آسیب نبیند، اما قطعاً تنها از طریق این سیاست‌ها نمی‌توان همه آسیب‌های این مدارس را برطرف کرد، البته همواره پیگیر رفع مشکلات مدارس غیر دولتی به‌ویژه در ایام کرونا هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا به همه کسب و کارها در سراسر دنیا آسیب رسانده است، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا فقط مدارس و مراکز غیردولتی آسیب ندیدند بلکه سایر بخش‌ها نیز متضرر شدند، بنابراین اگر قرار باشد هر قسمتی برای جبران خسارت، آسیب‌هایش را به قسمت دیگری منتقل کند، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

اگر مدارس غیردولتی نتوانند مخاطبانشان را حفظ کنند کوتاهی کرده‌اند

حاجی میرزایی اظهار کرد: در این شرایط اگر مدارس غیردولتی نتوانند مخاطبانشان را حفظ یا افزایش دهند، کوتاهی کرده‌اند. درصورتیکه همان میزان مخاطب را حفظ کنند کاری از پیش نبرده‌اند؛ لذا هنر این است که بحران ایجادشده را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان برخی راهکارهای مدیریتی که در شرایط بحران‌های اقتصادی ارائه می‌‌شود، عنوان کرد: اگر مرکزی بتواند هزینه‌هایش را کاهش و ظرفیت‌هایش را افزایش دهد و فرصت بدهد تا افراد بیشتری در این مراکز حضور یابند قطعاً در مسیر حیات خود موفق می‌شود.

مدارس غیر دولتی باید با خلاقیت ظرفیت را توسعه دهند

حاجی میرزایی با بیان اینکه در زیست‌بوم جدید، باید کاربران را افزایش و هزینه‌ها را کاهش داد، گفت: لذا باید بتوانیم با ایجاد خلاقیت بر توسعه ظرفیت مدارس غیردولتی بیفزاییم. زیست‌بوم جدید یک ظرفیت برای توسعه عدالت آموزشی است بدین معنی که دانش‌آموز در دورترین نقطه کشور می‌تواند از آموزش‌های یک معلم مجرب در جای دیگری از کشور، برخوردار شود.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان گفت: در شرایط کنونی نباید در زیست‌بوم قدیم همچنان باقی ماند و ظرفیت‌های جدید را نادیده گرفت بنابراین باید از شرایط قبل یک گام روبه‌جلو حرکت کنیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.