شهروندان آمریکایی ایسلند خواهان برکناری سفیر آمریکا در این کشور شدند

درخواستی برای عزل "جفری راس گانتر"، سفیر آمریکا در ایسلند از سوی آمریکایی‌های مقیم این کشور، در سایت کاخ سفید ایجاد شده است.

به گزارش خبرآنی به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک"، در این درخواست، گانتر به "نمایاندن نادرست" مردم آمریکا در ایسلند و سوء مدیریت خدمات مشاوره‌ای و توهین به ایسلند- متحد بسیار ارزشمند آمریکا- متهم شده است.

یکی از دلایل نارضایتی آن‌ها این است که گانتر، با وجود منصوب شدن در کشوری که به طور متوالی به عنوان صلح‌آمیزترین کشور جهان شناخته می‌شود، از وزارت خارجه آمریکا خواسته بود تا اجازه ویژه حمل سلاح داشته باشد.

"سی‌بی‌اس" گانتر را "دارای پارانویا" نسبت به امنیتش از زمان ورود به "ریکیاویک"، پایتخت ایسلند توصیف و گزارش کرده که او همچنین خواستار ماشین زره‌پوش از درب منزل و جلیقه ضدگلوله است. همزمان، سفارت آمریکا در ایسلند نیز فهرستی از مشاغل در روزنامه‌های ایسلندی منتشر کرد که به دنبال محافظان محلی برای آنچه مقامات دولتی تلاشی برای "تسکین نگرانی‌های غیرمنطقی گانتر" توصیف می‌کنند، است.

در حالی که وزارت خارجه ایسلند از گفتن اینکه آیا درخواستی رسمی برای حمل اسلحه وجود داشته یا خیر امتناع ورزیده بود، منابع محلی در ریکیاویک گفتند چنین درخواستی هرگز مطرح نشده و سه منبع دیپلماتیک نیز به "سی‌بی‌اس" گفتند، گانتر از چنین عملی منع شده چرا که نوعی توهین به کشور میزبان به حساب می‌آید.

با این وجود، در طوماری که علیه گانتر ایجاد شده، این‌طور بیان شده که ترس‌های بی‌اساس او از صدمه دیدن در کشوری که دارای یکی از پایین‌ترین نرخ‌های خشونت در دنیاست، بیانگر رفتار نامناسب یک دیپلمات آمریکایی است.

علاوه بر این‌ها، "سی‌بی‌اس" با ارجاع به دیپلمات‌های کنونی و سابق آشنا با شرایط، گزارش کرده که گانتر از زمان نامزد شدنش در ماه مه ۲۰۱۹، محیط کاری غیرقابل دفاعی ایجاد و ضمن عصبانیت‌های شدید خود، معاونان بر سر کار را تغییر می‌داده است. ظاهراً او سفارت‌خانه را چندین ماه در دست زیردستان خود رها کرده، در حالی که خود در آمریکا به سر می‌برده است. منابع سی‌بی‌اس مدعی شدند که گانتر می‌خواست کار را به صورت از راه دور و از کالیفرنیا پیش ببرد، تا آنکه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا صراحتاً چنین دستوری را برای او صادر کرد.

گانتر همچنین از طریق بازنشر توییت‌های ترامپ که ویروس کرونا را "ویروس نامرئی چین" خوانده بود، خشم ایسلندی‌ها و آمریکایی‌های ساکن آمریکا را برانگیخت. این اصطلاح، مورد استفاده متخصصان پزشکی و رسانه نبوده و از منظر بسیاری، نژادپرستانه تلقی می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.