نیاز 110 میلیاردی مراکز توانبخشی برای تأمین مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش در ماه

مصطفی سراج در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به فعالیت بالغ بر 2 هزار و 700 مرکز توانبخشی، شبه خانواده، مراکز اقامتی و... در سطح کشور اظهار کرد: سازمان بهزیستی از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقداماتی را برای پیشگیری و کنترل این بیماری در مراکز تحت نظارت خود انجام داده است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی برای تأمین اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و موادضدعفونی کننده همچنان مشکلات زیادی در مراکز وجود دارد که می‌طلبد دولت توجه ویژه‌ای را برای تأمین اعتبار و خرید اقلام اشاره شده به سازمان بهزیستی داشته باشد.

سراج با اشاره به موفقیت سازمان بهزیستی در ارتباط با کنترل و پیشگیری ویروس کرونا در مراکز توانبخشی، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده ، تعداد مبتلایان و جانبخاتگان از ویروس کرونا در مراکز بهزیستی به مراتب کمتر از سایر کشورها است و امیدواریم این روند با کمک‌های دولت ادامه پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور افزود: هم اکنون مراکز برای تأمین اقلام بهداشتی با مشکل روبرو هستند البته در این زمینه ریاست سازمان بهزیستی رایزنی‌های را با سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار داشته است و سازمان برنامه و بودجه نیز این موضوع را از طریق وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا پیگیری کرده است.

وی گفت: بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته در مرداد ماه قرار است کمک‌هایی به مراکز توانبخشی برای خرید و تأمین اقلام بهداشتی انجام بگیرد همچنین در هفته‌های اخیر کمک‌های از جمله توزیع موادضدعفونی و پوشینه به تعدادی از استان‌ها انجام شده است که این کافی نیست.

سراج با اشاره به اینکه بالغ بر 51 هزار سالمند و معلول در مراکز توانبخشی نگهداری و مراقبت می‌شوند، خاطرنشان کرد: برای تهیه و تأمین اقلام بهداشتی از جمله موادضدعفونی،ماسک ،دستکش و... هر ماه نیاز به اعتبار 110 میلیارد تومان برای مراکز سازمان بهزیستی است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.