به گزارش خبرنگار خبرآنی، محمد روزبه، مدیرعامل شرکت دانش بنیان در مورد سامانه مانیتورینگ هوشمند برای مدیریت رفتار مشتری گفت: هدف از اجرای این طرح، توسعه سامانه داده کاوی با هدف تحلیل و مدیریت رفتار موجودیتها از جمله مشتریان، تحت عنوان سامانه دایکر است.
وی با بیان اینکهاین سامانه به منظور خوشهبندی مشتریان و درخواستها و شناسایی الگوهای رفتاری مشتریان با تکیه بر هوش تجاری توسعه داده شده است، بیان کرد: هر رویداد تکرارپذیری که دارای الگوهای رفتاری قابل اندازه گیری باشد، توسط این سامانه تحلیل شده و شناسایی الگوهای رفتاری، مانیتورینگ و همچنین هدف گذاری بر اساس میزان تغییرات آنها به صورت پویا گزارش میشود.
روزبه ادامه داد: سامانه ای که طراحی کردین با تاکید بر موضوع مدیریت ارتباط با مشتریان تولید شده و به شناسایی الگوهای رفتاری خرید مشتریان میپردازد. بر اساس مانیتورینگ پویای سامانه، تغییر رفتار هر مشتری در طول زمان بهطور کامل رصد شده و بر اساس میزان تغییرات آنها نسبت به الگوهای هدف، لیست عملیاتی از مشتریان با بیشترین اولویت را به طور منظم به کاربران گزارش میدهد. خصوصیات خرید هر مشتری میتواند شامل میزان و یا تعداد فقره خریدها و مدت زمان گذشته از آخرین خرید شود.
مدیرعامل شرکت در مورد قابلیت سفارشی شدن این سامانه برای سازمانهای مختلف توضیح داد و گفت: کاربر میتواند با استفاده از رابط کاربری تنظیمات مورد پسند خود را به سامانه وارد کند و گزارش تولید شده توسط دایکر را دریافت و مشاهده کند. اطلاعات خرید مشتری به Context هر کسب و کار وابسته است، لذا این سامانه امکان کار با داده کسب و کارهای مختلف را نیز دارد. در این سامانه، حرکت مشتری قابل پیگیری است و سازمان قبل از وقوع عواقب نامطلوب و کاهش سهم بازار واکنش نشان میدهد و با اتخاذ یک استراتژی جدید و هوشمندانه از وقوع اتفاقات ناخوشایند جلوگیری میکند.
روزبه در مورد پلتفرم طراحی شده از این سامانه گفت: در این طرح، پلتفرمی برای خوشهبندی را در سه حوزه ارتباط با مشتریان، مالی و خدمات پشتیبانی توسعه دادهایم. بدین منظور معیارهایی چون شاخصسازی، توسعه مدلها و الگوریتم¬ها و توسعه رابط کاربری و داشبورد تحلیلی مرتبط را برای هر سه حوزه اجرا کردهایم.
وی گفت:شرکت ویژگی های غیر عملکردی سامانه نظیر حجم و سرعت داده ها و رخدادهای مورد بررسی را بهبود داده و امکان پردازش دادههای حجیم را فراهم و تست نفوذ امنیتی را اجرا کرده است.
مدیرعامل شرکت در مورد ویژگیهای دیگر این سامانه توضیح داد و گفت: علاوه بر گزارش به مدیران برای ترسیم استراتژی آینده تولید و تصاحب بازار، سامانه به صورت هوشمندانه برای کارشناس بازار سازمان نیز گزارشی به صورت روزانه یا هفتگی تهیه میکند و در آن مشتریهای اولویتدار برای افزایش تعاملات با کارشناس را معرفی میکند. کارشناس میتواند با تخصیص بسته تبلیغاتی یا ارسال فرم نظرسنجی یا هر روش دیگری برای درگیر کردن مشتری با حوزه کسب و کار از ریزش مشتریان جلوگیری کند.