سرقت آثار باستانی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) با انتشار فیلمی از سرقت آثار باستانی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، این اقدام را جنایت جنگی خوانده و محکوم کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حنان عشراوی، عضو کمیته اجرایی ساف از جامعه جهانی و نهادهایش از جمله سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) خواست به مسؤولیت خود عمل کرده و از میراث فلسطین حفاظت کند.

وی در بیانیه‌ای سرقت "حوض العماد"، اثری باستانی در شهرک تقوع در استان بیت لحم توسط نیروهای اسرائیلی را محکوم کرد. این اثر به دوره امپراتوری بیزانس برمی‌گردد و روی آن نقوش و نوشته‌های قدیمی و صلیب‌های حکاکی شده نقش بسته است.

عشروای گفت، این اقدامات در چارچوب سیاست رژیم صهیونیستی برای غارت‌های سیستماتیک قرار دارد و بیانگر رویکرد قلدرمآبانه، غارت و سرقت این رژیم است.

وی تاکید کرد، رژیم صهیونیستی با کنترل غیرقانونی بر اماکن باستانی، آثار باستانی و سرقت آنها به شکل برنامه ریزی شده برای نابودی موجودیت فلسطین و محو تاریخ، تمدن و هویت ملت فلسطین تلاش می‌کند. این اقدامات جنایت جنگی است و نباید بدون مجازات باقی بماند.

عشراوی گفت، رژیم صهیونیستی، طی دوره گذشته تعدادی از اماکن تاریخی، باستانی و مذهبی فلسطین را هدف گرفته است؛ این رژیم با سیم خاردار محوطه جبل الفردیس را بسته و در ورودی منتهی به آن گیت نصب و آن را از شهرک بیت تعمر در شرق بیت لحم جدا کرده است. علاوه بر آن بارها به شهرک سبسطیه در استان نابلس یورش برده و تلاش کرده بر آثار باستانی این منطقه کنترل یابد.

ساف فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که نشان می‌دهد کامیونی حامل سنگی بزرگ به آرامی حرکت می‌کند و سربازان در حال تامین امنیت هستند. این فیلم با عنوان "نیروهای اشغالگر حوض العماد که قدمتش به قرن شانزدهم برمی‌گردد را از شهرک تقوع در شرق بیت لحم می‌دزدند" منتشر شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.