تلاش دانمارک برای محاکمه یک شبه‌نظامی در دادگاه

محاکمه یک شبه‌نظامی ۲۹ ساله به اتهام خیانت در دادگاهی در دانمارک یک اقدام تاریخی در ۷۰ سال گذشته در این کشور از زمان محاکمه نیروهای وابسته به نازی پس از جنگ دوم جهانی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این جوان ۲۹ ساله به نام "احمد الحاج" اگر گناهکار شناخته شود، نخستین شهروند دانمارکی است که به اتهام خیانت به کشورش در دادگاه محاکمه می‌شود.

الحاج شهروند دانمارکی است که به گروه‌های شبه‌نظامی ملحق شد و بابت خیانت دستگیر شده است.

وی در سال ۲۰۱۳ به سوریه رفت. پس از چهار سال اقامت در این کشور، در یک بمب‌گذاری مجروح شد و با کمک دلالان انسان، با همسر و دو فرزندش به ترکیه رفت اما در این کشور دستگیر و به یک سال حبس بابت پیوستن به تروریست‌ها محکوم و دو سال بعد به دانمارک مسترد شد.

این جوان ۲۹ ساله پیشتر به جرایم تروریستی مظنون شده و از تصاویر ناصر خادر و آندرس فوگ راسمسون، سیاستمداران دانمارکی، کرت وسترگارد، کاریکاتوریست دانمارکی و لارس هدگارد به عنوان دشمنان اسلام در یک ویدئو استفاده کرده بود.

این مرد در ابتدای ورودش به دانمارک از اتهامات جدید جان سالم به در برد، اما بعدا پیگرد قانونی علیه وی انجام شد و این فرد به خیانت به کشورش براساس قانونی که در سال ۲۰۱۵ ارائه شد، متهم شد. حالا وی نخستین شهروند دانمارکی است که در ۷۰ سال گذشته به اتهام خیانت تحت پیگرد قرار گرفته و محاکمه می‌شود.

۱۴ داعشی که از ۲۰۱۵ به دانمارک برگشته‌اند مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و به سه تا شش سال حبس محکوم شده‌اند. البته این فرد چون تا ۲۰۱۷ در گروه تروریستی داعش بوده احتمالا به حبس ابد محکوم می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.