غفاری مطرح کرد: ضرورت سهیم شدن مجموعه‌های کانونی در کاهش آلام اجتماعی ناشی از کرونا

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دیدار با رئیس و چند تن از مسؤلان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تأکید کرد: مجموعه‌های کانونی باید در کاهش آلام اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا سهیم شوند.

در این دیدار با اشاره به مأموریت‌های جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر از جمله نهاد‌هایی است که مأموریت‌های آن معطوف به خیر و منفعت عمومی است و لذا اقدامات این نهاد مورد پذیرش اجتماعی قرار گرفته و به نوعی از سرمایه اجتماعی مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا طی ماه‌های اخیر در کشور و حتی در جهان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه دست‌اندرکاران آموزش عالی کشور در شرایط پیچیده کنونی بازگرداندن دانشجویان به فضای دانشگاهی است، چرا که نبود دانشجویان در محیط دانشگاه تأثیر منفی می‌گذارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم داد: باید بپذیریم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به لحاظ اجتماعی پرریسک هستیم و در چنین شرایطی نقش تشکل‌ها و مجموعه‌های داوطلب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وزارت علوم ضوابط برگزاری امتحانات پایان نیمسال تحصیلی دانشگاه‌ها را اعلام کرد
غفاری ادامه داد: در شرایطی که اوضاع اجتماعی پیچیده می‌شود، نقش‌آفرینی مجموعه‌های داوطلب ضرورت پیدا می‌کند چرا که در این شرایط مجموعه‌ها به عنوان میانجی عمل نموده و در بازگرداندن جامعه به حالت عادی تأثیر دارند.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: هر چه اتصال مجموعه‌های دانشجویی با مجموعه‌هایی همچون سازمان هلال احمر بیشتر برقرار باشد، نقش این مجموعه‌ها پررنگ‌تر و مؤثرتر می‌شود.

غفاری افزود: هنگامی که اتصال مجموعه‌ها با یکدیگر بیشتر شود، احساس خود اجتماعی تقویت می‌شود و آنگاه است که دانشجویان خود را سهیم در حل مسائل جامعه می‌دانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تأکید کرد: در همین شیوع بیماری کرونا، مجموعه کانون‌های فرهنگی نقش‌آفرینی ارزشمندی داشتند و به طرق مختلف اعم از اقدامات پیشگیرانه، اقدامات امدادی و اقدامات کنترلی فعال بوده و هستند.

غفاری افزود: به شدت ضرورت دارد تا مجموعه‌های کانونی در کاهش آلام اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا سهیم شوند.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم آمادگی دارد تا بیش از پیش نسبت به همکاری و تعامل با سایر نهاد‌ها از جمله سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اقدام نماید.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.