تاکید وزیر دفاع آمریکا بر صرف بودجه ناتو برای بازدارندگی در برابر روسیه

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد کشورش باید با شرکای خود در ناتو هر چه بیشتر با هدف تقویت قابلیت‌های رزمی این اتلاف همکاری داشته باشد و اینکه بودجه دفاعی این ائتلاف باید عمدتا برای بازدارندگی در برابر دشمنانی نظیر روسیه صرف شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه بلومبرگ، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در یک مصاحبه تلفنی تاکید کرد: این همه آن چیزی است که ما باید با اطمینان حاصل کردن از صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی برای بودجه نظامی از طرف همپیمانانمان انجام دهیم. ما در دو سال گذشته پیشرفت زیادی در این زمینه داشته‌ایم اما هنوز کارهای خیلی بیشتری لازم است انجام شود.

وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد: از افزایش بودجه نظامی ناتو استقبال می‌کنیم و حالا این بودجه باید صرف بازدارندگی در برابر دشمنان شود.

او ادامه داد: ما باید در برابر روسیه بازدارندگی داشته باشیم. ما لازم داریم که ناتو را تقویت کنیم و در عین حال قابلیت‌های شرکای خودمان را در ضمن نگاه به جلو ارتقا دهیم.

اسپر، روسیه را کشور دردسرساز در جهان از بابت اقداماتی نظیر الحاق شبه جزیره کریمه، دامن زدن به جنگ در اوکراین، تهدید کشورهای همپیمان در ناتو و فرستادن سربازانش به سوریه و لیبی خواند.

وزیر دفاع آمریکا در عین حال سختی چالش روسیه را کمی کمتر از چالش مربوط به چین که چشم به کنار زدن آمریکا از منطقه و ترجیحاً کنار زدنش از صحنه جهانی دارد، دانست.

او خواستار افزایش بودجه نظامی در ناتو با هدف مهار رقبای استراتژیک اصلی واشنگتن از جمله روسیه شد.

وزیر دفاع آمریکا، ائتلاف نظامی ناتو را یک ائتلاف "کلیدی" در اروپا توصیف و اضافه کرد که آمریکا باید به همکاری با همپیمانانش با هدف تقویت آمادگی در ناتو ادامه دهد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.