واشنگتن، نتانیاهو را برای عدم اجرای طرح الحاق تحت فشار گذاشته است

در حالی که دولت رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح الحاق بخشهایی از کرانه باختری تلاش میکند، یک مسوول ارشد آمریکایی از فشارهای این کشور بر تل آویو برای ممانعت از اجرای این طرح و تلاش برای زنده نگه داشتن فرصت‌های تشکیل کشور فلسطین خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از العربی الجدید، دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است طرح الحاق را که قرار بود اول ژوئیه رسما آغاز شود اجرایی کند.

این درحالی است که دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در خاور نزدیک فاش کرد که کشورش نتانیاهو را برای ممانعت از هرگونه مانع تراشی در مسیر تشکیل کشور فلسطین تشویق کرده است.

شنکر همچنین گفت که بنیامین نتانیاهو به شدت تحت فشار داخلی قرار دارد زیرا بعضی از حامیانش خواهان الحاق هستند اما اکثرا با چشم انداز "صلحی" که خواستار تشکیل کشور فلسطین نیز است، موافق نیستند.

وی در سخنرانی خود در صندوق ژرمن مارشال آمریکا افزود: از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم دست به اقدامی نزنند که اجرای این چشم انداز (معامله قرن) را به تعویق اندازد.

شنکر گفت، مطمئن نیست که نتانیاهو دست آخر گامی در روند الحاق بردارد چرا که او هم اثرات ناشی از این طرح را ارزیابی می‌کند.

وی ادامه داد: اگر اقدامی نبینم غافلگیر نمیشوم اما فکر میکنم نخست وزیر دوست دارد کاری بکند.

دولت آمریکا اعلام کرده است، نتانیاهو چراغ سبز واشنگتن برای الحاق اراضی فلسطین را دارد اما شنکر گفت، رژیم صهیونیستی از تهدیدات ناشی از واکنش‌های قوی عربی و غربی در صورت اجرای طرح الحاق آگاه است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.