آمریکا خطاب به شهرک نشینان: بدون جبران کردن برای فلسطینی‌ها، طرح الحاقی وجود نخواهد داشت

آمریکا به شهرک نشینان اسرائیلی اعلام کرد، الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری منوط به جبران کردن برای فلسطینی‌ها است. برخی از اعضای حزب دموکرات نیز خواستار توقف حمایت نامحدود از رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف شدند.

به گزارش خبرآنی، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، طرح الحاق به دلیل مخالفت آمریکا، شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن به سرعت از مرحله اجرا دور می‌شود.

این روزنامه در ادامه نوشت، برخی از شهرک نشینان که از بیم تشکیل کشور فلسطین با طرح الحاق مخالف هستند، با انجام اقداماتی از جمله اعمال فشار بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند فرصت از دست رفته را بازگردانند. همچنین شهرک نشینان امروز تلاش می‌کنند از درخواست خود برای الحاق کامل کرانه باختری صرف نظر کرده و تنها به اعمال حاکمیت بر شهرک‌ها اکتفا کنند.

این روزنامه ضد نتانیاهو نوشت، این شهرک نشینان گفتند به نخست وزیر اعتماد نمی‌کنند و او آنها را فریب داده است. آنها از نتانیاهو می‌خواهند به موضع‌گیری آمریکا در خصوص طرح الحاق توجهی نکرده و بخش‌هایی از کرانه باختری را به حاکمیت رژیم صهیونیستی الحاق  کند.

در همین راستا، یدیعوت آحارونوت به نقل از دیوید الحیانی، رئیس شورای شهرک سازی‌ها نوشت، چراغ سبز نشان ندادن واشنگتن صرفا بهانه‌ای است که نتانیاهو از آن برای پوشاندن ضعف رهبری خود استفاده می‌کند. نتانیاهو باید حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر مناطقی از کرانه باختری اعمال کند که راه را بر تشکیل کشور فلسطین می‌بندد. وی باید حتی در زمان شیوع کرونا از فرصت به دست آمده بهره ببرد.

رئیس شورای شهرک "بیت ایل" هم گفت: هرگاه از اسرائیل خواسته می‌شود کاری برای شهرک نشینان انجام دهد یکی پیدا می‌شود که بگوید اکنون زمان مناسبی نیست. گاهی انتخابات، گاهی وضعیت اقتصادی و گاهی چیزهای دیگر را بهانه می‌کنند، اما ما امروز یک فرصت تاریخی را از دست می‌دهیم.

در همین راستا، ده‌ها تن از اعضای حزب دموکرات کنگره آمریکا توصیه کردند، رویکرد کشورشان در حمایت نامحدود از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت متوقف شود، به حق ملت فلسطین پایبندی وجود داشته باشد و کمک‌های آمریکا به سازمان آنروا از سر گرفته شود.

این توصیه‌ها شامل مخالفت با توقف کمک‌ها به آنروا است، توقف این کمک‌ها علاوه بر مجازات جمعی، به منزله تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی است؛ تبعیض که فلسطینی‌ها را از جاده‌های اختصاص یافته برای یهودیان منع کرده، برای فلسطینی‌ها مقررات منع آمد و شد اعمال می‌کند و دسترسی فلسطینی‌ها به آب سالم، بهداشت، غذا و آموزش را با دشواری همراه می‌سازد که این امور منجر به تشدید بحران انسانی فلسطینی‌هایی شده که تحت کنترل اشغالگر زندگی می‌کنند.

اعضای دموکرات کنگره در توصیه‌های خود خواستار پایان دادن به کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شدند که به ساخت و گسترش غیر قانونی شهرک سازی، سرقت اراضی، محاصره غزه که در آن دو میلیون تن در شرایط غیرقابل حیات زندگی می‌کنند، ادامه می‌دهد.

آنها در ادامه بر ضرورت تلاش‌ها برای پایان دادن به حمایت از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت و ترغیب برای توقف الحاق منطقه اغوار فلسطین و سایر مناطق تاکید کردند.

در این توصیه‌ها بر حق ملت فلسطین به عنوان ملتی در زیر سلطه اشغالگر، جهت متوسل شدن به انواع محدودی از مواضع مقاومتی همچون تحریم‌ها، خارج کردن سرمایه‌گذاری‌ها، اعمال تحریم‌ها و استراتژی‌های الهام گرفته شده از گام‌ها در زمینه حقوق مدنی و جنبش‌های مخالف با آپارتاید در فلسطین و آفریقای جنوبی تاکید شد.

قرار است که کمیسیون‌های حزب دموکرات طی دو روز آتی به این توصیه‌ها در نشست‌های کمیسیون‌های حزب رای دهند و اگر این رای گیری با موفقیت انجام شود، این توصیه‌ها به عنوان مصوبه در کنفرانس سراسری این حزب در ماه آتی به رای گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.