بریتیش ایرویز ناوگان هواپیماهای بوئینگ 747 را بازنشسته می‌کند

 به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، بریتیش ایرویز، بزرگترین اپراتور هواپیماهای بوئینگ 747، کل ناوگان این جامبو جت ها را بازنشسته می کند. این تصمیم به دنبال کاهش شدید سفرهای هوایی به خاطر همه گیری ویروس کرونا گرفته شده است.

ملکه آسمان های بوئینگ بیش از 50 سال معروف ترین هواپیما در کل دنیا بود ولی روزگار آن حتی قبل از آغاز همه گیری ویروس کرونا در ابتدای سال جاری میلادی، به پایان رسیده بود.

بریتیش ایرویز قصد داشت در سال 2024  فعالیت این هواپیما را متوقف کند ولی با سقوط تعداد مسافران در سال جاری و پیش بینی ادامه شرایط فعلی، به این نتیجه رسید که این هواپیما دیگر نمی‌تواند مانند قبل برای آن سوددهی داشته باشد.

بریتیش ایرویز طی بیانیه ای اعلام کرد:« ناوگان هواپیمایی 747 همیشه جایگاهی ویژه در قلب ما خواهد داشت ولی ما به سمت آینده ای پیش می رویم که در آن از هواپیماهای مدرن تر با  مصرف بهینه سوخت مانند A350 و 787 استفاده می کنیم».

 مدیرعامل بریتیش ایرویز گفت شرکتش در حال جنگ برای بقاست چون همه گیری ویروس کرونا سفرهای هوایی را تا پایان سال جاری میلادی محدود می کند.

 این شرکت اعلام کرد باید 12 هزار شغل معادل 28 درصد نیروی کار خود را کاهش دهد تا برای بازار کوچکتر سفرهای هوایی در سال های آینده آماده باشد.

ماه قبل گزارش شد بریتیش ایرویز با خلبان هایش به توافق رسیده 350 نفر را اخراج کند و 300 نفر دیگر را در حال آماده‌باش نگه دارد تا در صورت لزوم بر سر کار برگردند.

 شرکت هواپیمایی بویینگ که مقر آن در آمریکاست، سال گذشته هنگام تعیین آخرین قطعات مورد نیاز برای ساخت جامبو جت 747 اعلام کرد پایان این هواپیما نزدیک است.

 انتهای پیام/80

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.