طرح پارلمان مالزی برای اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل

در جلسه ویژه پارلمان مالزی، نمایندگان طرح یک نمانیده پیرامون موضوع فلسطین را با اجماع آراء تصویب کرده و از دولت خواستند تا با همکاری سازمان همکاری اسلامی، اسرائیل را از سازمان ملل بیرون کنند.

به گزارش خبرآنی، سید ابراهیم سید نوح، از نمایندگان پیشرو پارلمان مالزی گفت: اسراییل باید از سازمان ملل و تمام نهادهای زیر مجموعه آن به این دلیل که در انجام وظایف خود به عنوان عضو سازمان ملل و بر اساس منشور ملل متحد با شکست مواجه شده است،  اخراج شود.

وی افزود: پیشنهاد کردیم که دادخواستی توسط اعضای هر دو جناح در مجلس به عنوان نشانه آشکار مخالفت مالزی با اسراییل امضاء شود و آن به سفارت آمریکا، پارلمانهای منطقه‌ای و کشورهای "آ سه‌ آن" ارائه شود تا حمایتهای خارجی را هم کسب کند.

سید ابراهیم که در نشست رسانه‌ای شرکت داشت، گفت: نمایندگان مجلس همچنین بایستی از تمامی شبکه‌ها و ابزارهای بین‌المللی در تمامی سطوح  استفاده کنند تا بتوانیم حمایت از فلسطین را جهانی کنیم و همواره از مخالفتها با اسراییل حمایت کنیم.

شایان ذکر است که پیش از این، ازهر هارون، رییس مجلس، طرح ویژه اپوزیسیون را که خواستار به بحث گذاشته شدن طرح معامله قرن در مورد صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی بود، تایید کرده بود و به مدت دو ساعت و نیم مذاکره کرد تا دولت نظر خود را ارایه دهد. سید ابراهیم عنوان کرد که طرحش برای مبارزه در راه آرمان فلسطین و محکومیت شدید اقدامات اسراییل با واکنش مثبت دولت مواجه شده است. این موضوع نه تنها با مخالفت مالزی بلکه توسط دیگر کشورها مانند فرانسه و اتحادیه اروپا مطرح گردید. او ابراز امیدواری کرد که با توجه به گستردگی مخالفت با اقدامات غیر قانونی اسرائیل که در مواضع فرانسه هم مشهود بود، آمریکا نیز موضع خود را تغییر دهد.

کمرالدین جعفر، معاون وزات امور خارجه مالزی نیز توضیحاتی را در مورد اقدامات دولت مالزی از جمله صدور بیانیه و گفتگو با رییس جمهور ترکیه ارائه داد و گفت: ما برای تاسیس سفارت فوق‌العاده در امان (پایتخت اردن) پیشنهاد دادیم و منتظر پاسخ طرف اردنی هستیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.