حزب حاکم مقدونیه شمالی در انتخابات پارلمانی اعلام پیروز کرد

حزب حاکم "سوسیال دموکرات جدید" مقدونیه شمالی بر مبنای نتایج مقدماتی کمیسیون انتخاباتی این کشور پیروزی خود در انتخابات پارلمانی را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انتخابات پارلمانی مقدونیه شمالی روز دوشنبه آغاز شد و سه روز ادامه داشت. این انتخابات ابتدا برای تاریخ ۱۲ آوریل برنامه‌ریزی شده بود اما به خاطر پاندمی کرونا به تعویق افتاد.

براساس گزارش کمیسیون انتخابات مقدونیه شمالی، به طور کلی یک میلیون و ۸۱۴ هزار و ۲۶۳ تن واجد شرایط شرکت در این انتخابات بودند. بیماران مبتلا به ویروس کرونا روز دوشنبه رای خود را به صندوق‌ها انداختند، شهروندانی که به خاطر مشکلات جسمانی و سلامتی در خانه می‌مانند و همچنین زندانیان روز سه‌شنبه رای دادند و باقی شهروندان روز چهارشنبه رای خود را به صندوق‌ها انداختند.

به دنبال شمارش ۷۰ درصد از آرای اخذ شده، مشخص شد که حزب حاکم "سوسیال دموکرات‌های جدید" منتصب به زوران زائف، نخست وزیر سابق این کشور با کسب ۳۶.۸ درصد آرا پیشتاز است. حزب اپوزیسیون راست میانه "وی‌ام‌آراو-دی‌پی‌ام‌ان‌ای" با کسب ۳۵.۹ درصد آرا در جایگاه دوم و بزرگ‌ترین حزب قومی آلبانی در مقدونیه شمالی موسوم به "اتحادیه دموکرات برای ادغام" با کسب ۱۰ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

این در حالی است که وب‌سایت کمیسیون انتخابات مقدونیه شمالی کمی پس از اعلام نتایج اولیه آرا دچار اختلال شد و از کار افتاد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.