عضو عرب کنست: پایان اشغال فلسطین تنها با مداخله بین‌المللی ممکن است

عضو عرب پارلمان رژیم صهیونیستی تأکید کرد پایان اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل تنها با مداخله بین‌المللی ممکن است.

به گزارش خبرآنی، احمد الطیبی، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در مصاحبه با روزنامه هاآرتص گفت: پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی تنها با مداخله بین‌المللی ممکن است. تنها مبارزه در این مرحله پاسخگو نیست. شکی ندارم که در نهایت اشغال به پایان می‌رسد اما به دلیل اندک بودن مخالفان اشغالگری در اسرائیل تا این زمان طول کشیده است. جدال بر سر آینده اراضی اشغالی مناقشه همیشگی بین راست‌گرایان و چپ‌گرایان و اکنون مناقشه بین لیکود و حزب راست‌گرا یا بین بنیامین نتانیاهو و شورای شهرک‌ها یا بین اسرائیل و آمریکا بوده است.

وی تاکید کرد: در اسرائیل امروز دیگر چپ‌گرایی وجود ندارد. چه کسی امروز اصطلاح اشغالگری را در کنست به کار می‌گیرد؟ لیست مشترک و از اعضای یهودی کنست فقط عوفر کاسیو (تنها عضو یهودی لیست)، تمار زاندبرگ و نیتزان هورویتز (از حزب مرتز). حتی یائیر گولن در حزب مرتز از اصطلاح اشغال استفاده نمی‌کند. حزب کارگر هیچ‌گاه از واژه اشغال استفاده نکرد. شیمون پرز و اسحاق رابین نیز استفاده نکردند. تنها کسی از حزب راست‌گراها که از این اصطلاح استفاده کرد آریل شارون است. وی زمانی که نخست‌وزیر بود و در کنست درباره تخلیه و قطع ارتباط صحبت می‌کرد از این اصطلاح استفاده کرد. یادم می‌آید در آن زمان گیلا گاملیل، عضو جوان کنست از جا پرید و به شارون خبر داد. وی اکنون در دولت اسرائیل پست وزارتی دارد. 

وی گفت: ظلم تاریخی ناشی از اشغالگری اسرائیل و ادامه آن کاملا برعهده نسل‌های حزب کارگر است. به عنوان مثال طرح دیوار حائل طرح بنیامین بن الیعازر و حاییم رامون بود که به شارون تحمیل کرده بودند. شارون به دلایل ایدئولوژیک به آن تمایلی نداشت اما آن‌ها به این طرح افتخار می‌کردند.

وی درباره نبود اقلیت مخالف با اشغال در اسرائیل گفت: چپ‌گرایان در اسرائیل چپ‌گرایان تندرو و متجاوز نبودند. مردم به حزب کارگر چپ‌گرا گفتند به این دلیل که علیه لیکود بود و حزب چپ‌گرایی که اکنون وجود دارد حزب کارگر است که تمام ارزش‌های چپ‌گرایان را زیرپا گذاشت. حتی بنی گانتس، رئیس حزب آبی سفید که چپ‌گرا محسوب نمی‌شود اما جایگزین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل است به محض اینکه وزیر جنگ شد با رهبران شهرک‌نشینان نشستی را برگزار کرد تا ببیند چگونه می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

وی درباره جنبش تحریم اسرائیل گفت: این جنبش اسرائیل را در تنگنا گذاشت. من با تحریم اسرائیل به ویژه تحریم شهرک‌ها موافقم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.