درگیری دوباره میان نیروهای دولت مستعفی یمن با مزدوران امارات در أبین

رسانه‌های یمنی از آغاز درگیری‌ها میان نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات در استان "أبین" واقع در جنوب شرقی یمن خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، رسانه‌های یمنی اعلام کردند، نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب پس از هدف قرار دادن پایگاه‌های دو طرف، در منطقه "الشیخ سالم" وارد درگیری‌های خشونت‌بار شدند.

مرکز اطلاع رسانی نیروهای شورای انتقالی جنوب، نیروهای دولت مستعفی یمن را به نقض آتش بس و حمله به پایگاه‌های "بالطریه" و "الشیخ سالم" متهم کرد.

از سوی دیگر، دولت مستعفی یمن نسبت به بروز "خطرات فاجعه‌بار" در صورت تاخیر در اجرای توافق ریاض هشدار داد.

کابینه دولت مستعفی یمن در جریان نشست خود اوضاع عمومی سرتاسر یمن را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد، در سایه رایزنی‌های صورت گرفته تحت نظارت عربستان، تحولات ویژه‌ای در خصوص اجرای توافق ریاض، صورت گرفته و توافق ریاض  با اقدامات تنش‌زا و غیر قابل توجیه شورای انتقالی جنوب به منظور ممانعت از اجرای این توافق رو به رو شده است.

در نوامبر ۲۰۱۹ دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب پس از ماه‌ها جنگ و درگیری‌ توافقنامه ریاض را به منظور حل اوضاع جنوب امضا کردند و دو طرف، یکدیگر را به عدم اجرای این توافق متهم می‌کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.