پژوهشگر سعودی مقاله‌ای به زبان عبری در یک مجله اسرائیلی منتشر کرد

یک پژوهشگر سعودی مقاله‌ای را به زبان عبری در مجله یک دانشگاه اسرائیلی منتشر کرد که این اقدامی بی سابقه به حساب می‌آید.

به گزارش خبرآنی، به نقل از المیادین، دانشگاه دولتی تل آویو  روز دوشنبه اعلام کرد که محمد الغبان، پژوهشگر سعودی و استاد زبان عبری در دانشگاه دولتی الملک سعود مقاله‌ای را در مجله کیشر منتشر کرد.

طبق گفته نویسنده، این مقاله که به زبان عبری منتشر شده، تلاش دارد تا تصویر حضرت محمد (ص) را در چشم مردم اسرائیل بهبود بخشد.

این مقاله با عنوان: «مشارکت در بهبود وجهه حضرت محمد در چشم مردم اسرائیل: ائتلاف‌ها و نامه نگاری‌های محمد با یهودیان شبه جزیره عرب» است.

الغبان در مقاله خود عنوان داشت: پیامبر اسلام روابط خوبی با یهودیان برقرار کرد و درگیری وی با آنها فقط در امور سیاسی بود و به هیچ وجه در مسائل دینی نبود.

"یسرائیل هیوم" گزارش داد که این مقاله در پی صداهایی در عربستان و انجمن جهان اسلامی (که مقر آن در مکه است) منتشر شده که خواهان بهره برداری از گفتگو میان ادیان جهت همکاری با اتباع یهودی و اسرائیل جهت "تحقق صلح" است.

از سوی دیگر، رعنان رین، پروفسور اسرائیلی از موسسه روزنفیلد در دانشگاه تل آویو اعلام کرد که اهمیت این مقاله در وهله نخست و پیش از هرچیز، به این دلیل است که یک پژوهشگر برجسته سعودی یک مقاله آکادمیک در یک مجله آکادمیک اسرائیلی با هدف برداشتن موانع و "الفت دل‌های ملت‌ها" منتشر کرده است.

وی ادامه داد: من امید بسیاری دارم که همکاری آکادمیک گام دیگری برای همکاری اقتصادی و سیاسی باشد.

به استثنای مصر و اردن، کشورهای عربی روابط دیپلماتیک علنی با اسرائیل برقرار نمی‌کنند، اما روند عادی سازی میان اسرائیلی‌ها و کشورهای عربی طی دوره اخیر افزایش یافته است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.