به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی ، روز گذشته سومین نشست «کمیته راهبری اجرای دستورالعمل اعطای تسهیلات ویژه کرونا» به منظور بررسی روند اعطای این تسهیلات برای کسب و کارهای به شدت آسیب دیده ، مسائل مربوط به ثبت نام و پرداخت به کسب و کارهای مشمول برگزار شد.
محمدشریعتمداری؛ وزیرکار در این نشست گفت: برای ثبت نام مراجعان به سامانه کارا و دریافت تسهیلات ویژه کرونایی هر دستگاه باید در ظرف زمانی مشخص به مخاطبان خود اطلاع رسانی کند.
شریعتمداری با اشاره به ضرورت تسریع در ارسال پیامک از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای صاحبان کسب و کارهای مشمول دریافت تسهیلات، سهولت در پرداخت، سهولت در اخذ ضمانت نامه و ضامن توسط بانک ها و مؤسسات عامل را از جمله رویکردهای تسریع در اعطای تسهیلات ویژه کرونایی دانست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخگویی به شکایات گزارش شده در سامانه کارا را ضروری دانست و گفت: کسانی که در سامانه کارا با مشکلاتی مواجه می شوند باید هرچه سریع تر در جریان حل مشکل خود قرار بگیرند. همچنین مسئله رفع مشکل مغایرت کدملی و شماره کارگاهی و ... باید در دستور کار قرار بگیرد.
*هرکسی از یارانه عمومی استفاده کند باید به صورت شفاف اعلام شود
شریعتمداری تأکید کرد : اسامی افرادی که از یارانه عمومی استفاده می کنند باید به صورت شفاف اعلام شود . برای مثال اگر کسی از منابع عمومی برای راه اندازی مرغ داری وام اشتغال روستایی دریافت می کند ، همه باید بتوانند به صورت هوشمند این اطلاعات را مشاهده کنند و بدانند که چه کسی و با چه هدفی وام 4درصدی می گیرد.
شریعتمداری به مسئله تداخل وظایف دستگاه های اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که بنگاه ها بتوانند هرچه سریع تر از تسهیلات ویژه کرونایی استفاده کنند، بنابراین بنگاه های مشمول تسهیلات کرونایی با معرفی از طرف هر یک از دستگاه ها تسهیلات دریافت خواهند کرد.
انتهای پیام/