روزنامه حامی کره شمالی: خروج از سازمان بهداشت جهانی نشانه انزوای آمریکاست

یک روزنامه حامی کره شمالی در ژاپن امروز (دوشنبه) آمریکا را بابت تصمیم اخیرش در خروج از سازمان بهداشت جهانی مورد انتقاد قرار داد و هشدار داد این اقدام به معنای عمق انزوای جهانی آمریکاست.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آمریکا رسما برنامه خروجش از سازمان بهداشت جهانی را به این نهاد بین‌المللی اعلام کرد و این تصمیم پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سازمان بهداشت جهانی را بابت ناکامی در واکنش به پاندمی ویروس کرونا و رویکرد حمایتی از چین مورد عتاب قرار داد.

روزنامه چوسون ایلبو حامی کره شمالی در ژاپن نوشت: این اقدام آمریکا نشان داده که این کشور می‌تواند تعهدات بین‌المللی و  ائتلافی خود را زیر پا بگذارد؛ اگر که این تعهدات و وعده‌ها بر خلاف منافع خودش باشد. این مساله مشخص کرده که آمریکا در حال ضعیف و منزوی شدن است.

این روزنامه همچنین به این نکته اشاره دارد که مسئول دانستن فقط چین در این بحران پاندمی کاری غیر ضروری و غیر اصولی است و نوشت، آمریکا یک صادر کننده کروناویروس است که تنها تلاش می‌کند تا برای به دست آوردن منافع سیاسی پیش از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ مسئولیت را بر گردن دیگران بیندازد.

این روزنامه حامی کره شمالی ادامه داد، آمریکا با وجود اینکه قدرت اقتصادی خوبی دارد اما در زمینه بهداشت عمومی ضعیف است و واشنگتن را متهم کرد که در زمانی سازمان بهداشت جهانی را ترک می کند که جهان به شدت به همکاری برای ریشه‌کنی گسترش این بیماری ویروسی و عفونی نیاز دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.