صدور حکم پرداخت غرامت به اسرای جنگی برای کیم جونگ اون

دادگاهی در کره جنوبی به کیم جونگ اون دستور داد - در اقدامی که می‌تواند سابقه حقوقی تأثیرگذاری را در شبه‌جزیره دو بخش شده کره ایجاد کند- به دو تن از اسرای سابق جنگ که دهه‌ها به عنوان کارگران اجباری در کره شمالی مشغول به کار بوده‌اند، غرامت بپردازد.

به گزارش خبرآنی به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام کمپینی که از شاکیان حمایت می‌کند، این نخستین بار است که دادگاهی در کره جنوبی ادعای صلاحیت قضایی علیه پیونگ‌یانگ داشته یا دستور غرامت علیه رهبر کره شمالی صادر می‌کند.

دو مرد- یکی با نام خانوادگی "هان"، ۸۷ ساله و دیگری "رو"، ۹۰ ساله گفته‌اند که آن‌ها در جریان جنگ سال‌های ۱۹۵۰- ۱۹۵۳ بین دو کره به اسارت گرفته شدند، اما بعد از صلح موقتی که دشمنی‌ها را به پایان نزدیک کرد، هرگز به میهن بازگردانده نشده‌اند.

آن‌ها می‌گویند در عوض، دهه‌ها در معادن زغال‌سنگ و دیگر معادن مجبور به کار بودند؛ تا اینکه از طریق چین، از کره شمالی فرار کردند. رو در سال ۲۰۰۰  و هان یک سال بعد به کره جنوبی بازگشتند.

آن‌ها در سال ۲۰۱۶ پرونده‌ای تشکیل داده و اعلام کردند که در کره شمالی متحمل صدمات شدید روحی و جسمی شده‌اند.

یک سخنگوی دادگاه ناحیه‌ای مرکزی سئول به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، این دادگاه روز سه‌شنبه به کره شمالی و کیم جونگ اون دستور داده به هر یک از این اسرای سابق کره شمالی، ۲۱ میلیون وون (معادل ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا) بپردازند.

براساس داده‌های یادبود جنگ کره در سئول، در پایان جنگ بین دو کره، ۱۷۰ هزار زندانی کره شمالی و چین در اردوگاه‌های اسرای جنگی نیروهای سازمان ملل به رهبری ایالات متحده وجود داشتند، در حالی که ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای کره جنوبی و سازمان ملل نیز در کره شمالی نگه داشته شده بودند.

بنا بر اعلام دولت سئول، پیونگ‌یانگ بعد از صلح موقت تنها ۸ هزار و ۳۴۳ از اهالی کره جنوبی را به کشورشان بازگرداند.

انتهای پیام

برچسب ها :

پرداخت غرامت اسرای

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.