فتح و حماس مذاکرات آشتی ملی را ازسرمی‌گیرند

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وجود تماس‌های فشرده بین فتح و حماس برای ازسرگیری مذاکرات آشتی فلسطین خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت روزنامه ارم نیوز، نبیل شعث، مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: فتح و حماس اکنون با روند ازسرگیری مذاکرات آشتی از طریق تماس‌های فشرده توافق کرده‌اند.

وی افزود: تحقق آشتی ملی در فلسطین و پایان دودستگی نزدیک است تا به صورت کامل این پرونده بسته شود و برای مقابله با طرح الحاق اسرائیل و مقابله با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و طرح‌های توسعه‌طلبانه‌اش آماده باشیم.

شعث گفت: آنچه بین ما و حماس است آمادگی برای اتخاذ اقدامات اضافی به دلیل تحقق وحدت فلسطین است.

به گفته نبیل شعث دو طرف آمادگی‌شان را برای برگزاری دیداری فوری جهت اتخاذ اقدامات لازم و پیشرفت به سمت تحقق وحدت ملی فلسطین اعلام کرده‌اند.

این مسئول فلسطینی تأکید کرد که دو طرف اکنون دنبال راهی برای برگزاری این دیدار در سایه شیوع کرونا هستند.

فتح و حماس پنجشنبه متعهد شدند که علیه طرح الحاق اسرائیل در کرانه باختری متحد شوند.

جبریل الرجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: واکنش مردم فلسطین نشان دهنده اجماع ملی علیه توطئه آمریکا و اسرائیل است و برای ارتقای تمام مکانیزم‌هایی تلاش خواهیم کرد که وحدت ملی را محقق می‌کند.

وی افزود: سرنوشت ما یکی است و به نتایج آن احترام می‌گذاریم و هرگز به گذشته بازنمی‌گردیم.

در این راستا، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: امروز روز وحدت فلسطین است و می‌خواهیم یکصدا حرف بزنیم. اگر اسرائیل بتواند طرح الحاق را درباره بخش‌هایی از کرانه باختری عملی کند این به معنای ادامه طرح الحاق است.

وی افزود: اگر الحاق آغاز شد و اسرائیل کنترل قدس، الاغوار و دیگر شهرک‌ها را در دست گرفت برای الحاق اراضی بیشتری تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.