دو سوم آمریکایی‌ها مخالفتی با بازنگری در روابط تل‌آویو و واشنگتن ندارند

یک نظرسنجی جدید برای روزنامه واشنگتن پست نشان داد دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند بازنگری جدید در روابط کنونی آمریکا و اسرائیل امری قانونی و مورد قبول آنهاست و آنها مخالفتی با این مساله ندارند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت روزنامه اسرائیل الیوم، طبق این نظرسنجی مشخص شد، ۶۰ درصد معتقدند، درگیری اسرائیل و فلسطین برای منافع آمریکا حایز اهمیت است.

این نظرسنجی که از سوی دانشگاه مریلند آمریکا و روی ۲.۳۹۵ تن انجام گرفته، نشان داد: ۴۳ درصد تایید می‌کنند عضو کنگره آمریکا نسبت به روابط بین آمریکا و اسرائیل تردید داشته باشد. (۴۲ درصد جمهوری‌خواهان، ۴۶ درصد دموکرات‌ها، ۳۹ درصد مستقل‌ها) ۲۴ درصد دیگر نیز گفتند، عضو کنگره باید در روابط دو طرف تردید داشته باشد.

قابل ذکر است رای دهندگان جمهوری‌خواه و دموکرات درباره مسؤولیت کنگره در دفاع از روابط بین آمریکا و اسرائیل یا تردید به این موضوع اختلاف نظر دارند.

۳۲ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در نظرسنجی گفتند، اعضای کنگره باید از اسرائیل حمایت کنند و تنها ۹ درصد دموکرات‌های شرکت کننده در این نظرسنجی موافق این موضوع بودند.

علاوه بر آن این نظرسنجی نشان داد، ۳۵ درصد از کسانی که خود را دموکرات معرفی کردند معتقدند اعضای کنگره باید به سیستم ارتباطات دو طرف تردید داشته باشند و تنها ۱۱ درصد جمهوری‌خواهان با این نظر موافق بودند.

همچنین شرکت‌کنندگان درباره میزان اهمیت نزاع اسرائیل و فلسطین در منافع آمریکا این گونه پاسخ دادند، ۴۷ درصد معتقدند نزاع مذاکور بین پنج موضوع مهم در منافع آمریکاست، ۳۵ درصد آن را مهم ندانستند و تنها ۱۷ درصد گفتند، مناقشه مربوطه سومین موضوع بااهمیت برای منافع آمریکاست.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.