دیدار نخست‌وزیر سودان با فراکسیون‌های آزادی و تغییر

فراکسیون‌های آزادی و تغییر در دیدار با نخست وزیر این کشور درباره ارزیابی مشترک عملکرد وزرای کابینه‌اش و در ادامه اجرای تغییراتی فوری در آن توافق کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از العربی الجدید، این توافق در نشست نمایندگان شورای مرکزی فراکسیون‌های آزادی و تغییر، ائتلاف حاکم بر سودان با عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور حاصل شد، در این نشست چالش‌های متعدد پیش روی دوره انتقالی و مشکلات موجود بررسی شدند.

نشست یاد شده پس از فراخوان‌ها برای برپایی تظاهراتی میلیونی با عنوان "تظاهرات میلیونی تصحیح مسیر انقلاب" برگزار شد، احزاب ائتلاف حاکم از این تظاهرات حمایت کردند تا دولت را برای انجام برخی خواسته‌ها تحت فشار بگذارند.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی کمیته اطلاع‌رسانی مشترک، در نشست فراکسیون‌های آزادی و تغییر با نخست وزیر بر تعیین فرماندارانی غیرنظامی برای استان‌ها به جای فرمانداران نظامی فعلی و نیز تشکیل فوری پارلمان با در نظر گرفتن کرسی‌های اختصاصی فراکسیون صلح و پایبندی جدی به اختیارات تعیین شده برای نهادهای مختلف مطابق با قانون اساسی تاکید شد.

همچنین دو طرف توافق کردند یک هیئت عالی رتبه مشترک برای دیدار با جبهه انقلابی و جنبش مردمی به رهبری الحلو و جنبش آزادسازی سودان به رهبری عبدالواحد محمد نور تشکیل شود تا تمامی موانع موجود در راه صلح را از میان بردارد.

در بیانیه یاد شده آمده است، در این نشست بر اهمیت اتحاد فراکسیون‌های آزادی و تغییر و تشکل‌های مختلف آن در مرحله دشوار فعلی از دوره انتقالی، لزوم تکمیل ساختار دستگاه‌های مختلف وزارت دادگستری، برقراری عدالت و اتمام کار کمیته‌های حقیقت‌یاب در کمیته لغو تحصن‌ها با جمع‌آوری مدارک و شواهد لازم تاکید شد.

همچنین دو طرف درباره وضعیت معیشتی موجود و افزایش قیمت‌ها و پیامدهای آن بر مردم سودان توافق کردند طرح‌هایی را برای کاهش فشارهای معیشتی، تامین کالاهای اساسی، حل سریع بحران دارو تصویب کرده و نشست بی‌طرفی را به بررسی مقدمات فصل کشت صیفی‌جات و تامین منابع مالی، کود و سوخت مورد نیاز آن اختصاص دهند.

ائتلاف آزادی و تغییر در ادامه از تلاش‌های خارطوم برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم و بازگرداندن آن به جامعه جهانی، تامین امنیت کامل جهت راه‌اندازی هیئت سازمان ملل در حمایت از دوره انتقالی و همچنین تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانس شرکای سودان که انتظار می‌رود در طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری و نیز همکاری‌های اقتصادی و خدماتی و ارتقای خدمات بهداشتی و آموزشی نقش بسزایی ایفا کنند، تقدیر کرد.

در این نشست درباره تظاهرات میلیونی ۳۰ ژوئن نیز تاکید شد این تاریخ پس از اتفاقی که در برچیدن تحصن رخ داد، به منزله ستون اصلی جریان انقلاب و پیروزی با تمامی ارزش‌های آن است و حق تظاهرات در کنار رعایت اصول بهداشتی برای شهروندان محفوظ است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.