حذف زبان کردی از نوشته‌های دفتر مصطفی الکاظمی

یکی از نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد که زبان کردی از نوشته‌های دفتر نخست وزیر عراق برداشته شده است و این اقدام یک "تخلف آشکار در قانون اساسی" به حساب می‌آید.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شفق نیوز، جمال محمد شکور، از نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: قانون اساسی عراق در ماده چهارم خود بر این مسئله تأکید دارد که زبان‌های عربی و کردی زبان‌های رسمی عراق هستند و از این دو زبان در صحبت و گفت‌وگوها در عرصه‌های رسمی همچون پارلمان، نخست وزیری، دادگاه‌ها، کنفرانس‌های رسمی و اسناد رسمی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: ما از این مسئله غافلگیر شدیم که زبان کردی از نوشته‌های رسمی دفتر نخست وزیر برداشته شده است که این اولین تخلف آشکار از سوی دولت جدید در زمینه قانون اساسی است. ما امید بسیاری به دولت جدید برای اصلاح "مسیرهای اشتباه پیشین" و گشودن صفحه جدید از اعتمادسازی میان گروه‌های سیاسی و در پیش گرفتن یک روش ملی دموکراتیک در حل مشکلات موجود بسته بودیم.

وی تأکید کرد که از هر آنچه که می‌تواند شرایط را بحرانی و پیچیده کند که به نفع هیچ کسی هم نخواهد بود، باید دوری کرد.

شکور خواهان بازنگری در این مسئله و تلاش براساس چارچوب‌های مبتنی بر قوانین و قانون اساسی عراق شد و هشدار داد که ادامه چنین تخلف‌ها و نقض‌هایی بر عموم روند سیاسی تأثیر می‌گذارد و کشور را وارد بحران‌های دیگری می‌کند.

شکور تأکید کرد: ما این مسئله را دنبال خواهیم کرد تا شرایط به حالت گذشته بازگردد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.