دمشق: بازپس گیری کامل جولان اشغالی سوریه یک اولویت ملی است

سوریه تاکید کرد که بازپس گیری کامل جولان اشغالی تا خط چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به موجب تمام ابزارهای تضمین شده براساس قانون بین‌المللی یک اولویت ملی و حق سلب نشدنی است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، حسام الدین آلا نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌ها در ژنو در سخنرانی خود در دوره چهل و سومین شورای حقوق بشر گفت: استعمار اسکانی و اقدامات همراه آن از جمله ویران کردن روستاها و شهرهای اشغالی و آواره کردن ساکنان آن‌ها برای اسکان شهرک نشینان بیگانه به جای آنان ماهیت سیاست جنایی است که اسرائیل آن را از زمان اشغال فلسطین و جولان سوریه دنبال می‌کند.

نماینده دایم سوریه در ژنو تاکید کرد: اسرائیل نیز به اقدامات خودسرانه و تجاوزات سیستماتیک خود ادامه می‌دهد و برخی از تجاوزات آن به سطح جنایات جنگی می‌رسد.

وی افزود: جامعه بین‌الملل از آن وقت همواره خواستار عقب نشینی کامل اسرائیل از جولان اشغالی سوریه به خط ۴ ژوئن ۱۹۶۷ بر اساس قطعنامه شورای امنیت /۲۴۲/ سال /۱۹۶۷/ ، قطعنامه /۳۳۸/ سال ۱۹۷۳ و قطعنامه /۴۹۷/ سال/۱۹۸۱/ است.

حسام الدین آلا توضیح داد: قطعنامه /۴۹۷/ سال/۱۹۸۱/ تاکید می‌کند که تصمیم اسرائیل برای تحمیل قوانین و مدیریت قضایی و اداری خود بر جولان اشغالی سوریه، ملغی و باطل بوده و هیچ اثر حقوقی ندارد.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد در ژنو بیان کرد: رژیم اشغالگر پس از پنجاه و سه سال اشغال همچنان به قانون بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های آن احترام نمی‌گذارد و در سایه حمایت برخی از اعضای دایم شورای امنیت و در راس آنان آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی و انسانی و حقوق بشر در اراضی اشغالی عربی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.