وزیر اقتصاد آلمان خواستار کاهش وابستگی اروپا به دیگر کشورها شد

وزیر اقتصاد آلمان گفت، همه‌گیری کرونا نشان داده که اروپا در زمینه برخی ملزومات پزشکی به کشورهای دیگر بسیار وابسته است و کشورهای اروپایی باید برای ایجاد تنوع در زنجیره تامین بین‌المللی با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرآنی، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان به خبرگزاری رویترز گفت: آلمان که از ماه ژوئیه ریاست اتحادیه اروپا را برعهده خواهد گرفت، مسئولیت ویژه‌ای در زمینه بحران کروناویروس احساس می‌کند تا به طور فعال اروپا را با روحیه‌ای از همبستگی شکل دهد.

وی افزود: بحران فعلی نشان می‌دهد که ما باید از وابستگی یک‌جانبه جلوگیری کرده و زنجیره تامین بین‌المللی را تنوع ببخشیم و گستره آن را افزایش دهیم.

او همچنین اظهار کرد، اروپا باید به تامین کنندگان تجهیزات پزشکی و محافظتی غیراروپایی کمتر وابسته باشد.

آلتمابر به رویترز گفت: برای این هدف باید یک استراتژی صنعتی اروپایی داشته باشیم تا بنیان‌های صنعتی اروپا را تقویت کنیم و شرایط خوبی را در این راستا تعریف کنیم، به ویژه برای شرکت‌های کوچک و متوسط.

این وزیر آلمانی تاکید کرد که چنین استراتژی‌ای باشد با مقررات سازمان تجارت جهانی هم‌راستا باشد و افزود: بحران فعلی به معنی خداحافظی با جهانی‌سازی نیست، بلکه برعکس، این مساله بر اهمیت مقررات تجاری بین‌المللی شفافی تاکید می‌کند که همه باید آن را رعایت کنند.

این مقام آلمانی در ادامه گفت، اتحادیه اروپا باید حمایت از بهبود شرایط اقتصادی از آسیب‌های دوران همه‌گیری کرونا را با هدف گسترده‌تری برای کاهش گازهای گلخانه‌ای به منظور کند کردن روند گرمایش زمین همراه کند.

او در این باره اظهار کرد: پس از این بحران، اروپا باید به منبعی از ایده‌ها برای یک دگرگونی عادلانه به لحاظ اجتماعی، یک اقتصاد دوستدار محیط زیست و یک تغییر موفق به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل شود.

آلتمایر افزود: تکنولوژی‌هایی که پیش از کرونا نیز قدیمی محسوب می‌شدند، پس از این بحران منسوخ‌تر به نظر خواهند رسید. ما باید "توافق سبز اروپا" را به عنوان یک استراتژیِ رشد برای اقتصادمان طراحی کنیم تا نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های پاکِ تازه بتوانند ما را در یافتن بازارهای صادراتی تازه و حفظ فرصت‌های شغلی یاری کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.