به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از بلومبرگ، فعالیت بخش خدمات هند در ماه گذشته میلادی (آوریل) شاهد کاهش بسیار شدیدی بود و این امر حاکی از رکود گسترده و تاریخی اقتصاد این کشور در طول اجرای محدودیت های سختگیرانه ناشی از شیوع کروناست.
براساس آماری که امروز (چهارشنبه) توسط مؤسسه آی اچ اس مارکت منتشر شده است، شاخص مدیران خرید برای بخش خدمات هند با 43.9 واحد کاهش، به 5.4 در ماه آوریل رسید که این رقم پایین ترین سطح جهان محسوب می شود.
رقم 50 برای این شاخص، خط مرزی بین رکود و رشد اقتصاد است در حالی که این شاخص در هند برای اولین بار تک رقمی شده است. بخش خدمات هند بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.
بر اساس اعلام مؤسسه آی اچ اس مارکت، فعالیت بخش تولید هند نیز با کاهش شدیدی مواجه شده است که موجب شد شاخص مدیران خرید کامپوزیت (خدمات + تولیدات) از 50.6 در ماه مارس به 7.2 در ماه آوریل برسد.
به گفته این موسسه، مقایسه این شاخص با تولید ناخالص داخلی هند نشان می دهد که اقتصاد این کشور در ماه آوریل به میزان سالانه 15 درصد دچار رکود شده است.
این ارقام، نخستین نمای واقعی از ضربه وارد شده به اقتصاد هند را نشان می دهد. ضربه ویرانگری که ناشی از همه گیر شدن ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها در سراسر این کشور بود.
نتایج یک بررسی خصوصی روز سه شنبه نشان داد که درپی این تعطیلی ها، تعداد زیادی از مردم هند بی بضاعت شده اند و حدود 122 میلیون نفر در ماه آوریل شغل خود را از دست داده اند در حالی که بسیاری از آنها روزمزد بودند.
انتهای پیام/