افشای میانجیگری سوئیس و آلمان بین حماس و اسرائیل به روایت مجله آلمانی

یک رسانه عبری زبان از میانجیگری آلمان و سوئیس برای تبادل اسیران میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش خبرآنی، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت امروز (چهارشنبه) فاش کرد که مجله "دایتسیت" آلمان امروز در سایت خود و فردا در نسخه چاپی این مجله گزارشی را منتشر می‌کند که تلاش‌های جدی آلمان و سوئیس طی ماه‌های اخیر برای دستیابی به توافق مبادله اسیران میان حماس و اسرائیل را آشکار می‌کند.

طبق گزارش یدیعوت آحارونوت، یک مقام بسیار بلند پایه در وزارت خارجه سوئیس یکی از چهار میانجیگر خارجی است که طی ماه‌های اخیر برای دستیابی به توافق مبادله اسیران میان غزه، تل‌آویو و قاهره در رفت و آمد بوده است.

طبق این گزارش، علاوه بر دیپلمات سوئیسی مذکور، مقامات عالی رتبه اطلاعاتی آلمان و یک ژنرال مصری نیز در این زمینه فعال هستند.

این روزنامه عبری زبان در ادامه گزارش داد، "هیلگارد شتارک"، معاون سردبیر مجله مذکور فصول جدیدی از مذاکرات را فاش خواهد کرد که کاملا به شکل محرمانه در جریان است.

شتارک به نقل از زهاوا آورون مادر شاوول آورون، نظامی صهیونیستی که جسد آن همچنان تحویل اسرائیل داده نشده است، گفت که شاوول در جریان سفرش به برلین در سال ۲۰۱۷ خواستار مداخله آلمان در پرونده پسرش شد.

طبق این گزارش، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پس از مدت کوتاهی از انتصابش در این پست در مارس ۲۰۱۸ عازم تل‌آویو شد و روابط مستحکمی با مقامات اسرائیل و به ویژه آیلیت شاکید، وزیر دادگستری سابق دولت این کشور برقرار کرد. ماس در این سفر و در دیدار پشت درهای بسته با نتانیاهو درباره مشارکت فعال آلمان در مذاکرات برای بازگرداندن اجساد "هدار گلدن و آورون شاوول"، دو سرباز اسرائیلی به توافق رسید و پس از آن آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به برونو کوهل، رئیس دستگاه اطلاعات کشورش دستور داد که شخصاً مأموریت میانجیگری را انجام دهد و وی نیز این مأموریت را به مقامات بلند پایه اطلاعاتی محول کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.