مورالس: کرونا در بولیوی برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد

رئیس‌جمهوری سابق بولیوی در مصاحبه‌ای گفت، دولت کنونی در کشورش از پاندمی کرونا برای اهداف سیاسی و اجرای کمپین انتخاباتی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوو مورالس، رئیس‌جمهوری سابق بولیوی گفت: متاسفانه، از این پاندمی برای اهداف سیاسی استفاده می‌شود. تمامی احزابی که از سرپرست دولت حمایت می‌کنند، از نیروهای مسلح برای توزیع کمک‌ها به سراسر مناطق روستایی به عنوان کمپین انتخاباتی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد، دولت کنونی به جای ساخت و گسترش بیمارستان‌های جدید و تجهیزات بیمارستانی، هفت بیمارستان را تعطیل کرده و ۲۰ بیمارستانی که در دوران من ایجاد شده بود، هنوز تجهیز نشده‌اند. اگرچه کمک‌ها و تجهیزات بسیار مهم است، اما برای مقابله با این بیماری ویروسی کافی نیست.

مورالس ادامه داد: بدترین چیزی که دارد اتفاق می‌افتد، این است که هیچ تست و آزمایشی صورت نگرفته و مقام‌های می گویند هیچ ابتلایی نیست اما ۶۰ درصد از کارمندان و بهیاران بخش بهداشتی مبتلا شده‌اند که در بیمارستان‌ها درمان نمی‌شوند. خانواده ها با داروهای معمول اقدام به درمان می‌کنند.

رئیس‌جمهوری سابق بولیوی همچنین افزود: اگرچه انتخابات سراسری تا اوت به دلیل اوضاع کنونی ناشی از ویروس کرونا به تعویق افتاده اما مردم خواسته‌اند انتخابات در ماه مه برگزار شود.

تاکنون، بیش از ۱۶۰۰ مورد ابتلا به این بیماری در بولیوی گزارش شده و تعداد تلفات هم ۸۲ تن است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.