خدمات غیراورژانسی دندانپزشکی در مناطق سفید کرونا آغاز شد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان پایگاه خبری خبرآنی؛ دکتر بهزاد هوشمند طی گفت‌و‌گویی با بیان اینکه از زمان شروع اپیدمی کرونا خدمات دندانپزشکی در مراکز منتخب ارائه شده است، اظهار کرد: 110 مرکز دولتی و 283 مرکز خصوصی خدمات اورژانسی دندانپزشکی را ارائه کردند.

وی افزود: از 15 اردیبهشت با ابلاغیه معاونت درمان در سراسر کشور ارائه خدمات اورژانسی در سراسر کشور با رعایت دقیق پروتکل قابل انجام است و مردم می‌‌توانند با رعایت اصول حفاظت فردی به مراکز دندانپزشکی برای خدمات اورژانسی مراجعه کنند.

دبیر کمیته مشورتی تخصصی دندانپزشکی با بیان اینکه  درد شدید، عفونت‌‌ها و خونریزی اورژانسی است، تصریح کرد: در مناطقی که سفیداعلام می‌‌شود اعمال الکتیو نیز با رعایت دستورالعمل قابل اجرا است.

هوشمند یادآور شد: توصیه بهداشتی به هموطنان این است که بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرند؛ رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از دهانشویه‌‌های اکسیدکننده می‌‌تواند برای مردم موثر باشد زیرا ویروس در ته حلق کلونیزه می‌‌شود و غرغره کردن دهانشویه به مدت 15 ثانیه می‌‌تواند بار ویروس را در حلق کاهش دهد و انتقال ویروس را به حداقل برساند.

وی یادآور شد: در بحث آموزش نیز پروتکلی را تدوین کرده‌‌ایم که علاوه بر مطب‌‌های خصوصی دانشکده‌‌های داندانپزشکی نیز شروع به کار خواهند کرد که این مراکز نیز از استاندارد برخوردار باشند و بتوانند خدمات دندانپزشکی را به مردم ارائه کنند. 

ادامه دارد...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.