به گزارش پایگاه خبری خبرآنی ، این کتاب که به قلم سید علی امامی به رشته تحریر درآمده در پی آن است که راز ماندگاری برخی بنگاه ها را در بازار تشریح کند. سئوال بنیادی کتاب آن است که چرا برخی از بنگاه های اقتصادی و فعالان تجاری در کسب و کارشان موفق هستند و بر قله آن بازار نشسته اند و برخی دیگر توان صعود از آن کوه را ندارند و در دامنه آن ،به حداقل معاش رضایت داده اند.
کتاب ابزار شناسی کاربردی از سه منظر به این سئوال پاسخ می دهد . از نگاه علم اقتصاد علاوه بر اینکه به حدود و ثغور بازار را تعیین می کند و عناصر تشکیل دهنده بازار را تعریف می نماید. با رویکرد تعریف ساختار بازارهر بازار و چگونگی رفتار و عملکرد آن محدودیتها و موانع ورود به بازار را شناسایی کرده و در نهایت این آگاهی را می دهد که در یک بازار از منظر اقتصادی به چه شاخص های باید توجه نمود.
همچنین از منظر زنجیره تامین نیز بازار مورد تحلیل قرار می گیرد تا تبیین نماید بنگاههای بر قله بازار می نشیند که قادر باشند در زمان مناسب و مکان مناسب کالا را به دست مصرف کننده برساند. این قابلیت که با یکپارچه سازی و همبستگی بین حلقه های زنجیره تامین حاصل می شود توان رقابت پذیری بنگاه را افزایش می دهد.
البته کتاب بازار شناسی کاربردی با رویکرد بازاریابی نیز به بازار نگاه کرده و تا بر اساس آن شیوه شناخت بازار از زاویه دید مصرف کننده نیز تحلیل شود. به هر حال تقاضا کننده کالا بر اساس ملاک ها و معیارها مختلفی دست به انتخاب می زند و عدم شناخت این معیارها برای یک فعال تجاری نقص بوده و در رقابت سهمگین بازار تاب تحمل نخواهد داشت . بنابراین بازار نیز از این منظر باید شناخته شود.
به هر حال گام اول برای آغاز یک کسب و کار شناخت و آگاهی از آن بازار است و گام اقدام و اجرا در راستای شناختی که حاصل شده است . این کتاب به قدر توان به دنبال آن است که ملاک های شناخت بازار را تشریح نماید تا فعالین تجاری با آگاهی به یک بازار وارد شوند.
انتشارات نور علم کتاب بازارشناسی کاربردی با سه رویکرد اقتصادی ،زنجیره تامین و بازاریابی را چاپ نموده که می توان این کتاب را در کتابفروشی های معتبر تهیه نمود.
انتهای پیام/