جنگنده‌های عربستانی دیوار صوتی سقطری را شکستند

در پی ناآرامی‌ها در مجمع الجزایر سقطری و شورش گردان‌های یمنی وابسته به شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات هستند، جنگنده‌های عربستانی در سطح پایینی بر فراز سقطری به پرواز درآمده و دیوار صوتی را شکستند.

به گزارش خبرآنی، این منابع به شبکه خبری الجزیره گفتند، جنگنده‌های سعودی بمب‌های نوری در آسمان سقطری شلیک کردند که در پی آن ساکنان این جزیره دچار ترس و وحشت شدند.

یک منبع در دولت مستعفی یمن نیز به الجزیره گفت: آنچه با عنوان شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات شناخته می‌شود، هنوز فرمانده تیپ پیاده نظام نیروی دریایی را در بازداشت دارد و از تحویل آن به فرماندهی که عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) تعیین کند، سرباز می‌زند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از یک مسؤول یمنی گزارش داد، پرواز جنگنده‌های سعودی پیام هشداری برای این شورشی‌ها داشت تا علی احمد را به هر فرمانده جدیدی که هادی تعیین کرده، تحویل دهند و در ساعات آتی مشخص می‌شود که چه تصمیمی می‌گیرند.

علی احمد از ساکنان سقطری است که پیشتر فرمانده یک منطقه دریایی در این استان وابسته به نیروی دریایی دولت مستعفی بود.

هادی عصر شنبه علی احمد را به عنوان فرمانده جدید تیپ پیاده نظام نیروی دریایی استان سقطری تعیین کرد.

این تصمیم پس از درگیری‌های شدید روز جمعه میان نیروهای دولت مستعفی و شورشی‌ها و شبه‌نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب گرفته شد.

در نشستی که با نظارت نیروهای عربستانی، استاندار سقطری و حامیان شورای انتقالی جنوب برگزار شد، درباره تشکیل یک قدرت مشترک از ائتلاف عربی، یگان دریایی، نیروهای امنیتی و نیروهای ویژه که ماموریت آنها حفاظت از شهر حدیبو، مرکز استان سقطری و تاسیسات عمومی آن است، توافق شد.

طبق گزارش آناتولی، در حال حاضر هنوز پنج گردان از تیپ یک تفنگداران دریایی به شورش خود علیه دولت (مستعفی) در پی اعلام حمایت خود از شورای انتقالی جنوب ادامه می‌دهند.

دولت مستعفی یمن هفته گذشته ناشر باجری از استان حضرموت را به عنوان فرمانده این تیپ منصوب کرد اما تلاش‌ها برای انتقال فرماندهی به او ناکام ماندند.

این تحولات سقطری پس از آن بود که شورای انتقالی شنبه ۲۵ آوریل گذشته در عدن دولت خودمختار جنوب را اعلام کرد و دولت مستعفی آن را کودتای دومی پس از کودتای اوت گذشته دانست و از جامعه جهانی و اتحادیه عرب خواست برای پایان دادن به آن ورود کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.