ابتکار عمل اخوان المسلمین برای مقابله با اشغالگری‌های اسرائیل

گروه اخوان المسلمین امروز (چهارشنبه) سه اقدام از سوی فلسطین، کشورهای عربی و جامعه جهانی برای مقابله با هرگونه تعرض رژیم صهیونیستی به مناطق کرانه باختری پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، طلعت فهمی، سخنگوی رسانه‌ای گروه اخوان المسلمین در بیانیه‌ای اظهار کرد: قصد رژیم اشغالگر برای الحاق کرانه باختری یا بخش‌هایی از آن اقدامی ویرانگر از سوی این رژیم با حمایت آمریکا علیه اراضی اشغالی فلسطین، حقوق فلسطینی‌ها و قوانین بین‌المللی است.

این گروه سه پیشنهاد برای مقابله با این تصمیم اسرائیل ارائه کرد که شامل تحقق آشتی فلسطین، گام‌های جدی کشورهای عربی برای قطع روابط و رایزنی‌ها با رژیم اشغالگر و حمایت سازمان ملل از قوانین بین‌المللی‌ای است که تعرض به مناطق اشغالی فلسطین را جرم تلقی می‌کنند.

همچنین اخوان المسلمین مخالفت خود را با هر گونه اقدام صهیونیستی در تعرض به مناطق کرانه باختری اعلام کرد.

وزرای خارجه کشورهای عربی فردا (پنج‌شنبه) نشست فوق‌العاده‌ای به شکل ویدیو کنفرانس جهت بررسی راه‌های مقابله با نقشه‌های اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی برگزار خواهند کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رئیس حزب آبی-سفید به تازگی توافقنامه‌ای را برای تشکیل یک کابینه یکپارچه فوق‌العاده به امضا رساندند که شامل ارائه پیش‌نویس قانون الحاق غور اردن و شهرک‌های اسرائیلی به اراضی اشغالی در اوایل ژوئیه آتی است.

بر اساس برآوردهای فلسطینی، در صورت الحاق این مناطق جدید، مساحت کل مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی به بیش از ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری خواهد رسید.

در کنار هشدارهای کشورهای عربی و سایر نهادهای بین‌المللی، مسؤولان فلسطینی بارها هشدار داده‌اند که این اقدام راه‌حل تشکیل دو کشور را از اساس نابود خواهد کرد.

طبق گزارش جنبش اسرائیلی "صلح اکنون"، از زمان آغاز اشغالگری اسرائیل در سال ۱۹۶۷، تل‌آویو ۱۳۲ شهرک و ۱۲۱ کانون صهیونیستی با ۴۲۷ هزار سکنه یهودی را بنا کرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.