هشدار عون درباره خطر ادامه نقض‌های رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی

رئیس‌جمهور لبنان نسبت به خطر ادامه نقض قطعنامه ۱۷۰۱ توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد هدف این نقض‌ها برهم زدن ثبات و امنیت در مناطق مرزی است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روزنامه رأی الیوم، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با یان کوبیس، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان گفت: ارتش لبنان برای تثبیت امنیت در مناطق مرزی جنوبی با هماهنگی کامل نیروهای حافظ صلح (یونیفل) تلاش می‌کند.

وی نسبت به خطر ادامه نقض قطعنامه ۱۷۰۱ توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد که هدف این نقض‌ها برهم زدن ثبات امنیتی در مناطق مرزی است.

عون گفت: لبنان از سه فاجعه رنج می‌برد که پیامدهای منفی‌ای را بر اوضاع اقتصادی و مالی و اجتماعی گذاشته است. اولی بحران آوارگان سوری که هنوز به کشورشان بازنگشته‌اند. ما می‌خواهیم آوارگان داوطلبانه بازگردند و آن طور که برخی ادعا می‌کنند فشاری بر آن‌ها وجود ندارد. ما به خاطر آوارگان مبلغی حدود ۳۰ میلیار دلار از دست داده‌ایم.

وی افزود: فاجعه دوم بحران کرونا و تأثیر منفی آن بر تمام بخش‌های لبنان است. فاجعه سوم نیز بحران اقتصادی است که دولت از طریق طرح‌های خود به دنبال حل آن است.

عون از کوبیس خواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را در جریان این وقایع بگذارد تا از لبنان در محافل بین المللی حمایت شود.

کوبیس گفت: سازمان ملل تمام مسائل مربوط به لبنان را پیگیری می‌کند و آماده ارائه هرگونه کمکی است.

وی تلاش‌های دولت لبنان در مقابله با کرونا را ستود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.