ربیعی: دولت بورس را بهترین مکان برای تجمیع نقدینگی می‌داند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: حفظ وضعیت اقتصادی و تاب‌آوری اقتصادی در دوره کرونا به‌خصوص در زمینه حفظ شغل و جلوگیری از اخراج کارگران در کانون فعالیت دولت در طول این مدت قرار داشته است.

وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی برای جبران آسیب‌های کرونا در روزهای پس از آن در دستور جلسات کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا و در دستور کار ستادهای اقتصاد مقاومتی که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود، قرار گرفته است.

سخنگوی دولت گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تحقق و جهش تولید نیز برای تداوم اقتصاد مقاومتی با تک‌تک دستگاه‌هایی که در زمینه رشد و جهش کشور به طور مستقیم فعالیت‌هایشان تاثیردارد تفاهم‌نامه‌های جداگانه امضا کرده است که در اواخر اردیبهشت از آنها رونمایی خواهد شد.

ربیعی هم‌چنین گفت: رئیس‌جمهور در جلسه گذشته هیئت وزیران دستور داد تمامی وزارتخانه‌هایی که در بخش تولید چه در تولید صنعتی و چه در تولید کالا و خدمات فعالیت می‌کنند و همچنین دستگاه‌های حمایت‌گر مانند بانک‌ها و سازمان‌های تصمیم‌گیر در اقتصاد و نهادهای عمومی برنامه‌ای مشخص برای افزایش اشتغال و برنامه‌های جایگزین برای اشتغال‌های آسیب‌دیده با رویکرد جدید تهیه کنند حتی شهرداری‌ها هم در بخش مسکن مکلف شدند برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

ربیعی عرضه سهام و شادابی بورس از دیگر موارد مورد بحث در هیئت وزیران دانست و گفت: ما  بهترین جایی که نقدینگی مردم به آن سمت رود را بورس می‌دانیم و این هم به نوعی سودآوری برای افرادی است که در بورس هستند و هم یک نگاه ملی است و ما از محل عرضه سهام نقدینگی‌هایی که جمع شده را در چرخه‌های سرمایه‌گذاری جدید مورد استفاده قرار گیرد. دولت بورس را بهترین مکان برای تجمیع نقدینگی می‌داند.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.