دستور موقت ممنوعیت مهاجرت به آمریکا بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای کاهش مهاجرت است

بر اساس گزارش یک نشریه آمریکایی استفن میلر، مشاور ارشد کاخ سفید در گفتگوی تلفنی با حامیانش که قرار بوده بدون ضبط شدن باشد، عنوان کرده که دستور موقت دونالدترامپ برای متوقف ساختن مهاجرت به آمریکا بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای کاهش کلیت مهاجرت به این کشور است.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، استفن میلر، مشاور ارشد کاخ سفید بر اساس فایل صوتی مربوط به این گفتگوی تلفنی که به دست واشنگتن پست رسیده، اظهار میدارد: مهمترین مساله این است که دریچه ورود نیروی کار مهاجر جدید به آمریکا را ببندیم و این ممنوعیت موقت باعث ایجاد محدودیت برای پیگیری مهاجرت زنجیره‌ای خواهد شد.
بر اساس دستوری که دونالد ترامپ روز چهارشنبه امضا کرد، ورود برخی از متقاضیان گرین کارت آمریکا که ساکن خارج از این کشور هستند برای ۶۰ روز متوقف می شود. دستور مذکور استثنایی را برای یک سری از مهاجران شامل کارگران بخش‌های ضروری و همسران و فرزندان کم سن و سال شهروندان آمریکایی، افراد برخوردار از روادید سرمایه گذاری و اعضای نیروهای مسلح در نظر گرفته است اما هیچ استثنایی برای والدینی که تبعه خارجی هستند، والدین شهروندان آمریکایی، همسران و فرزندان افراد دارای اقامت دائم قانونی و افراد برخوردار از ویزای لاتاری در نظر نگرفته است.

مقام‌های مهاجرت و دولت آمریکا بعضا از این گروهها با عنوان مهاجران زنجیره‌ای یاد می‌کنند.
 در عین حال کن کاچینلی، معاون موقت وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز به این گفتگوی تلفنی ملحق شده و در جریان آن صحبت‌های مختصری را مطرح کرده است. به نوشته واشنگتن پست، او گفته است دستور مذکور همراستا با سیاست‌های مهاجرتی کلی طرح شده از سوی دولت آمریکا است. بر اساس این گزارش کاچینلی اظهار کرد: این چیزی بود که رئیس جمهور آمریکا شخصاً از زمان آغاز تاثیرات اقتصادی شیوع کروناویروس در حال بررسی آن بوده است. ما یکسری گفتگوها را با او داشته‌ایم و آنچه که شما روز گذشته دیدید ادامه تفکرات خود او است. همچنین میلر این دستور را یک اقدام تاریخی برای محافظت از کارگران آمریکایی در برابر رقابت‌های خارجی غیر ضروری خواند.

در پی اعلام دستور مذکور برای ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا حامیان مهاجران در این کشور استدلال کردند که این سیاست تمامی مشخصه‌های اعمال نفوذ از سوی میلر را دارد. میلر مدتهاست تاکید داشته که ورود مهاجران به کارگران آمریکایی لطمه وارد می‌کند. او روابط نزدیکی را با گروه هایی که حامی محدود ساختن مهاجرت به آمریکا هستند داشته است.
انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.