ویدئو کنفرانس شورای سفیران کشورهای عربی درباره فلسطین

ویدئو کنفرانس شورای سفیران کشورهای عربی درباره فلسطین

شورای سفیران کشورهای عربی در سازمان ملل در نیویورک نشستی را از طریق ویدئو کنفرانس برای بررسی اوضاع فلسطین اشغالی از جمله طرح‌های غیرقانونی اسرائیل جهت الحاق اراضی فلسطینی برگزار کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از الیوم السابع، اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه به گزارش ارائه شده توسط ریاض منصور، ناظر دائم فلسطین در سازمان ملل پیرامون آخرین تحولات و تلاش‌های فلسطین در سطح بین المللی برای مقابله با طرح‌های اسرائیل و نیز دست‌یابی به پیشرفت مطلوب جهت استقلال و صلح و نیز تماس‌های فلسطین با کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه گوش فرا داد.
این نهاد عربی از مخالفت کامل اعلام شده در جلسه شورای امنیت از سوی تقریباً تمامی اعضای شورای امنیت و اکثر اعضای سازمان ملل و نیز گروه‌های منطقه‌ای و سیاسی مختلف نسبت به سیاست‌های غیرقانونی اسرائیل و طرح‌هایش برای الحاق اراضی فلسطین استقبال کردند.
گروه عربی اعلام کرد که این مواضع نشان‌گر همبستگی بین المللی و صلابت در توافق بین المللی جهت حمایت از پایان اشغالگری اسرائیل و حمایت از راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ و قوانین بین‌المللی و اصول روند صلح جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی و نیز مخالفت شدید با طرح‌های اسرائیل است.
شورای سفیران عرب در سازمان ملل در نیویورک بر حمایت "بی‌بدیل" خود از مساله فلسطین تاکید کرده و تصمیم به آغاز تماس‌های فشرده با طرف‌های تاثیرگذار اصلی در نیویورک از جمله دبیرکل این سازمان و رئیس مجمع عمومی و رئیس و اعضای شورای امنیت و اعضای سازمان ملل گرفتند تا بر موضع حمایتی عربی از آزادی مردم فلسطین جهت تحقق حقوق غیرقابل مناقشه آنها و پایان یافتن اشغال‌گری اسرائیل در اراضی فلسطین و مخالفت با سیاست‌های استعمارگری و الحاق اراضی فلسطین به اسرائیل تاکید کنند.
آنها اعلام کردند که طرح صلح عربی که از سوی شورای امنیت نیز تصویب شده است، تنها چشم‌انداز قابل اجرا برای دست‌یابی به صلح، آسودگی، امنیت و ثبات منطقه‌ای است.
انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.