سخنان شهردار اوزاکا درباره "رفتار جنسیتی خرید" انتقادات را برانگیخت

شهردار شهر اوزاکا که در تلاش برای ترویج فاصله‌گذاری اجتماعی گفته زنان بیش از مردان زمان صرف خرید مواد غذایی می‌کنند، امروز، جمعه در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش خبرآنی، ایچیرو ماتسویی، شهردار اوزاکا که دومین آمار ابتلا به کرونا در ژاپن را دارد، از مردم خواست تا در راستای کاهش گسترش این ویروس همکاری کنند اما اظهارات او درباره رفتار خرید در مردان و زنان جنجال برانگیز شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این شهردار در پاسخ به سوال یک خبرنگار مرد درباره احتمال کاهش ورود خریداران به سوپرمارکت‌ها به منظور کاهش خطر ابتلا به کرونا گفت: وقتی یک زن وارد چنین جایی شود، زمان (بیشتری) صرف می‌کند. اگر آن شخص شما باشید و به شما بگویند فلان چیز را بخر مستقیما سراغ آن می‌روید و به خانه برمی‌گردید.

میتسویی که همچنین گفته است زوج‌ها باید از خرید رفتن با یکدیگر خودداری کنند، بر سر اظهاراتش در توییتر با انتقاد کاربرانی روبه‌رو شده که او را به "تبعیض جنسیتی" متهم کرده‌اند.

یکی از این کاربران امروز نوشت: ژاپن کشوری است که این کلمات از دهان شهردارش بیرون می‌آید. این اسفناک است.

کاربر دیگری نوشته، این گفته‌ها نشان می‌دهند که سیاستمداران به اندازه کافی به والد بودن، خانه‌داری و پرستاری نمی‌اندیشند.

یک کاربر مرد نیز در توییت خود نوشته، زنان در هنگام خرید خواروبار سریع‌تر تصمیم می‌گیرند و او برخلاف زنان زمان بیشتری را برای یافتن ردیف مناسب برای خرید کالاهای مورد نظر خود صرف می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.