احمد کریمی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به اینکه کامیون داران طی ماههای اخیر و پس از شیوع کرونا دچار خسارت شدهاند در خصوص میزان این خسارتها، اظهار کرد: ناوگان کامیونی کشور کاربریهای متفاوتی دارد و به همین دلیل میزان فعالیت ناوگان به کاربری متفاوت است. از سوی دیگر هزینههای کامیونها چه نسل قدیم و چه جدید متفاوت است و بهنوعی نمیتوانیم میزان دقیق خسارتهای واردشده به ناوگان عمومی حملونقل جادهای بار (کامیون) را اعلام کنیم.
وی در خصوص وضعیت جابجایی کالای اساسی و مقایسه آن با شیوع کرونا، تصریح کرد:در این بخش متأسفانه باوجود اینکه بارها گفتهایم با شرکتهای حملونقلی که با استفاده از کامیونهای متعلق به سایر افراد بار را حمل میکنند، بیشترین مشکل را در پرداخت کرایهداریم.
وی ادامه داد: علیرغم تأکید سازمان راهداری و وزارت صمت که کرایهها باید در مقصد پرداخت شود، ولی بازهم با تأخیر در پرداخت کرایههای حمل مواجه هستیم.
دبیر کانون کامیون داران کشور بیان کرد:قاعده بر این است حتی در زمان بارگیری و حمل بار کرایه با راننده پرداخت شود؛ اما این اتفاق نمیافتد و کامیون دار و راننده حداقل انتظار دارند کرایه حمل در مقصد دریافت شود.
کریمی تأکید کرد: در بحث حمل کالای اساسی بهخصوص پس از شیوع کرونا ویروس، انصافاً کامیون داران مانند همیشه برای ما مسبوق به سابقه بوده هر زمان کشور نیازمند بوده تا کامیون داران بیشتر از توان خود در این بخش فعالیت کنند، در این رابطه دریغ نکردهاند.
وی یادآور شد: کامیون داران و رانندگان این بخش در زمان جهاد تخلیه بنادر، در زمان جنگ، بازسازیهای پس از جنگ تحمیلی، حوادث غیرمترقبه و... بیشتر از وظایف خود نقش خود را ایفا کردهاند. حداقل کاری که میتوانند انجام بدهند پرداخت کرایه حمل در مقصد است.
وی تصریح کرد:در این صورت دیگر دغدغه گرفتن کرایه،شماره حساب و... را نخواهیم داشت. ضمن اینکه برخی کرایهها به برخی مقاصد از مبدأ بندرعباس کاهش دادهاند که این یک کملطفی در حق کامیون داران و رانندگان بود. ولی رانندگان باوجود این مسئله هیچ کوتاهی نکردند و هر چه بار به بنادر آمده در سریعترین زمان ممکن حمل شده است.
انتهای پیام/