نگرانی رئیس جمهور مکزیک از تبعات سقوط قیمت نفت

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اویل پرایس، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، روز سه‌شنبه یک هفته پس از اعلام پیروزی در مذاکرات این کشور با ائتلاف اوپک بر سر کاهش تولید نفت، گفت سقوط قیمت نفت بر اقتصاد مکزیک تأثیر منفی خواهد گذاشت و بحران اقتصاد جهانی را عمیقتر خواهد کرد.

لوپز اوبرادور همچنین افزود که دولت مکزیک سعی خواهد کرد تا با اقدامات ریاضتی بیشتر همزمان با دو بحران ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت، هزینه های خود را کاهش دهد، اما کارکنان دولت را نیز اخراج نخواهد کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، سیاست انرژی رئیس جمهور مکزیک، نشست ائتلاف اوپک پلاس را بسیار طولانی کرد پس از آنکه این کشور که عضوی از تولید کنندگان غیر اوپک در این ائتلاف است، با کاهش تولید نفت به میزان 400 هزار بشکه در روز برمبنای میزان تولید اکتبر 2018 مخالفت کرد. این کشور پیشنهاد داد که تولید نفت خود را فقط 100 هزار بشکه در روز کاهش می دهد.

گفته می شود یکی از دلایلی که مکزیک روی حرف خود اصرار کرد و از کاهش تولید به همان اندازه ای که شرکای اوپک از آن خواسته بودند، خودداری کرد، این است که قصد داشت خود را از تبعات سقوط قیمت نفت که به سایر کشورهای عضو ائتلاف اوپک بیشتر صدمه می زند، محافظت کند.

اما با این وجود، رکود اقتصاد جهانی و سقوط قیمت نفت اقتصاد مکزیک را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

انتهای پیام/

 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.