یک مقام وزارت خارجه انگلیس: جانسون باید بر توافقات پس از برگزیت تمرکز کند

یک مقام ارشد رسمی در وزارت امور خارجه انگلیس گفت که انتظار دارد بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور بر امضای معاهدات تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و دستیابی به توافق پس از برگزیت در مهلت تعیین‌شده (پایان ماه دسامبر) تمرکز کند.

به گزارش خبرآنی به نقل از خبرگزاری رویترز، با شیوع بی‌سابقه ویروس همه‌گیر کرونا در اروپا که بریتانیا و بسیاری از کشورهای اروپایی را متضرر ساخت و مذاکرات را به تعویق انداخت، دولت انگلیس بارها تأکید کرده است که هیچ طرح و برنامه‌ای برای اقدامات پس از برگزیت تا پایان ماه دسامبر ندارد.

سیمون مک دونالد، معاون و رئیس سرویس دیپلماتیک در وزارت امور خارجه انگلیس، در پاسخ به سوال یک نماینده مجلس که پرسید این مهلت تعیین شده (پایان ماه دسامبر) برای دستیابی به توافق پس از برگزیت آیا واقع‌بینانه است؟ گفت: «مشخص است که این گزینه‌ای برای گذار از برگزیت است؛ اما پایبندی دولت به آن واضح است.»

دو طرف باید تا پایان ماه ژوئن بر سر تمدید دوره گذار برای خروج از برگزیت به توافق برسند.

سیمون مک دونالد خاطرنشان کرد که دولت باید در هفته‌های بعدی مسأله تمدید دوره گذار را مورد توجه قرار دهد و این امر از اولین موضوعاتی خواهد بود که جانسون، پس از بهبودی کامل، باید درباره آن تصمیم‌گیری کند.

وی همچنین گفت: «من معتقدم که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، برنامه زمان‌بندی‌شده موجود را تأیید خواهد کرد.»

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.