منتخب مردم شیراز: مجلس یازدهم نظارت محور باشد/ جایگاه دیوان محاسبات تقویت شود

ابراهیم عزیزی منتخب مردم شیراز در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی ، با اشاره به واردات کالا های غیرضروری با ارز دولتی، گفت: گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال 97 موجب بازتاب زیاد و منفی در جامعه و باعث به وجود آمدن بی اعتمادی به دولت و نارضایتی مردم شده است.

وی افزود: گزارش دیوان محاسبات نشان داد که این نهاد با کارشناسانی که دارد چه میزان بر مسائل و حوزه کاری و فعالیت خود اشراف دارد و به نظر بنده لازم است جایگاه دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی قوه مقننه بیش از گذشته تقویت شود.

منتخب مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم و اصلی مجلس یازدهم تقویت بعد نظارت است، ادامه داد:مجلس یازدهم باید نظارت محور باشد و ابزار نظارتیش را تقویت کند.

عزیزی تصریح کرد:بنده معتقدم مجموعه ابزار های نظارتی نتوانسته اند تحقق بخش اهداف نظارتی نهاد قانون گذاری باشند بنابراین ضروریست ابزار نظارتی پارلمان تقویت شود و از طرف دیگر دیوان محاسبات که موضوع اختصاص ارز 4200 تومانی به کالا های اساسی را بررسی و در گزارش خود به تخلفاتی در این زمینه اشاره کرده، نباید منفعلانه برخورد کند ، باید جلو رفتار های خلاف قانون را گرفته و متخلفان را به دستگاه های مربوطه معرفی کند.

منتخب مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: دستگاه ها و ارگان هایی که ارز دولتی را اخذ و آن را به واردات کالای اساسی اختصاص نداده اند و یا ارز دولتی دریافت و اصلاً کالا وارد نکرده اند نباید با هوچی گری با رفتار خلاف قانون خود برخورد کرده و فرافکنی کنند اگر مستنداتی دارند مبنی بر اینکه مرتکب تخلف نشده اند اسناد خود را به مراجع ذیصلاح ارائه دهند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.