به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، تعطیلات کرونایی مدارس بیشترین ضربه را به دانشآموزان حاشیه شهرهای بزرگ، ساکنان مناطق محروم و روستاها زد؛ خانهنشینی اجباری و توقف جریان آموزش و یادگیری روایت این روزهای برخی دانشآموزان کشور است؛ آنهایی که میگویند به فضای مجازی و حتی شبکه آموزش تلویزیون هم دسترسی ندارند.
از ابتدای اسفند سال گذشته تا امروز که وارد دومین روز از اردیبهشت 99 شدیم دانشآموزان کشور از حضور در کلاسهای درس محرومند و حتی این نگرانی برای دستاندرکاران تعلیم و تربیت کشور وجود دارد که کرونا سال تحصیلی آینده را هم تحتالشعاع قرار دهد هر چند با احتمال بسیار کم! اما جریان آموزش برای بخش زیادی از آنها متوقف نشده است، آموزشهای تلویزیونی و فضای مجازی سعی دارد جای کلاس درس و معلم را بگیرد هر چند با اشکالات مختلف.
اما راهکار وزارت آموزشوپرورش برای جبران این وقفه آموزش طولانی در مناطق محروم چیست؟ آیا راهبران آموزشی تمام دانشآموزان را تحت پوشش قرار میدهند؟ این وقفه طولانی در جریان آموزش و یادگیری دانشآموزان حاشیه نشین، افزایش ترک تحصیل در مناطق محروم را رقم خواهد زد؟
در فیلم زیر روایتی از دانشآموزی در منطقه بشاگرد را مشاهده میکنیم که نه به تلویزیون و نه به اینترنت دسترسی دارد و سؤالش این است چگونه آموزش مجازی را پیگیری کنم؟ و خواستهاش آن است که از برنامهریزیهای مسئولان جا نماند.
موضوعی که در کنار تمام دغدغههای سیاستگذاران عرصه تعلیم و تربیت کشور برای تداوم جریان آموزش دانشآموزان باید مدنظر قرار بگیرد این است که نمیتوان برخی دانشآموزان را در عرصه برنامهریزیها کنار گذاشت.
انتهای پیام/