استقبال حماس از هرگونه میانجی‌گری پیرامون تبادل اسرا

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز (جمعه) از هرگونه میانجی‌گری برای امضای معامله تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه القدس العربی نوشت، این جنبش در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، طرحی که اخیرا ارائه کرده، همچنان روی میز بوده و در راستای اقدامات بشردوستانه و با توجه به خطرات بهداشتی پیش روی اسرای فلسطینی به دلیل شیوع کرونا ارائه شد.

در این بیانیه آمده است، حماس آماده استقبال از هر میانجی است که پاسخ‌های جدی و عملی از سوی رژیم اشغال‌گر دارد.

پیش از این یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس از آمادگی این جنبش برای امتیازدهی جزئی در پرونده اسرا در مقابل آزادی اسرای بیمار، سالخورده و زنان اسیر فلسطینی به عنوان یک اقدام انسانی در سایه شیوع ویروس کرونا خبر داد.

وی افزود: می­‌شود طرحی برای به جریان انداختن پرونده تبادل اسرا ارائه کرد؛ به این ترتیب که رژیم اشغال­گر به جای عملیات تبادل اسرا، دست به اقدام بشردوستانه زده و بازداشتی­‌های فلسطینی (بیماران، زنان و سالخوردگان) را آزاد کند. ما هم می­‌توانیم در ازایش یک امتیاز جزئی بدهیم.

سنوار سخنان مذکور را در واکنش به اظهارات نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مطرح کرد که هرگونه ورود تجهیزات پزشکی به نوار غزه را به آزادی نظامیان اسیر اسرائیلی مشروط کرد.

جنبش حماس اعلام کرد، چهار سرباز اسرائیلی را تحت بازداشت دارد و آماده است در جریان تبادل اسرای فلسطینی آنها را آزاد کند. همچنین بیش از پنج هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت هستند.

این جنبش در بیانیه‌ای به مناسبت روز اسیر فلسطین اعلام کرد، برای حماس مسأله اسرا در اولویت است و با همه توان برای آزادی آنها تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.