السراج:‌دیگر با حفتر مذاکره نمی‌کنیم/ لیبی دیکتاتوری دیگری نمی‌خواهد

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در اظهاراتی تاکید کرد، از امروز به بعد با خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به خاطر «جنایاتی که مرتکب شده است» درباره راهکار سیاسی مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش خبرآنی، فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شود، در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی«لا رپوبلیکا» که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، گفت: بعد از جنایاتی که خلیفه حفتر در حق لیبیایی‌ها مرتکب شده است، از امروز به بعد دیگر با او بر سر میز مذاکره نخواهم نشست.

السراج در این مصاحبه افزود: ما با آتش بس موافقت کردیم و انتظار داشتیم که حفتر به دلیل خطرات ناشی از پاندمی کرونا حتی یکبار هم که شده به حرف خود پایبند باشد اما او این بیماری را فرصتی برای حمله به ما دانست. وی پس از  شکست حملاتش، بدون هیچ‌گونه تبعیضی، مناطق مسکونی، نهادهای مدنی و حتی بیمارستان عمومی در مرکز شهر طرابلس را هدف قرار داد.

شبه نظامیان حفتر در تلاش برای تسلط بر طرابلس، پایتخت لیبی حمله‌ای را از آوریل سال ۲۰۱۹ آغاز کرده‌اند. آنها روز سه شنبه نیز پس از تسلط دولت وفاق ملی بر دو شهر استراتژیک در غرب لیبی موشک‌هایی را به سوی طرابلس شلیک کردند.

السراج در این مصاحبه تصریح کرد: ما همیشه در تلاش بوده‌ایم تا اختلافات خود را از طریق یک روند سیاسی برطرف کنیم اما حفتر بلافاصله هر توافقی را نقض کرد. 

وی درباره وضعیت کشورش از زمان حملات علیه طرابلس گفت: لیبی سالی دردناک و غمناکی را سپری کرد و هزاران تن را از دست دادیم و ده‌ها هزار تن آواره شدند و موسسات خصوصی و دولتی از بین رفت. پاسخ ما به حفتر حمایت از طرابلس با شجاعت و فداکاری بود، فرزندان کشور در نابودی شورشی که خواهان بازگرداندن دیکتاتوری به کشور است، موفق شدند.

السراج درباره آتش‌بس انسانی نیز تاکید کرد: دولت آتش‌بس را پذیرفت تصور می‌کردیم حفتر مردی متعهد به تعهداتش در سایه خطر کروناست اما دیدیم از این اپیدمی به عنوان فرصت برای حمله به ما استفاده کرد اما ما نیروهای خود را مجددا سازماندهی کردیم و ضد حملاتی را صورت دادیم.

بنابراین گزارش، تاکنون همه تلاش‌های میانجیگرانه سازمان ملل میان دو طرف لیبیایی به دلیل مداخله چندین کشور خارجی بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.